میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
ninja-city-overview
یکشنبه 25 اسفند 1392
در
مقالات

اسکریپت Ninja City در نرم افزار مایا

یکشنبه 25 اسفند 1392
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز. راستش جای معرفی اسکریپت های نرم افزار مایا خیلی خالی بود. تو برنامه هام قرار دادم که اسکریپت های مربوط به این نرم افزار رو به شما دوستان معرفی کنم. امروز با معرفی اسکریپت Ninja City در خدمت شما هستیم. کاربرد این اسکریپت برای ساخت ساختمان ها و شهرهای رویه می باشد که توسط آقای Brian Keffer با زبان Mel ساخته شده است.
 
01-ninja-city-ui
 

 
تشریح عملکرد
 
این اسکریپت با دارا بودن رابط کاربری زیبا و بسیار ساده مورد توجه قرار گرفته است. پنجره این اسکریپت دارای 7 عدد تب می باشد که به ترتیب زیر است:
 
1) تب Build: در این تب ابزارهای مربوط به "ایجاد و ساخت" وجود دارد که در ابتدا Building Style را از کتابخانه این اسکریپت انتخاب می کنیم و در انتها توسط گزینه Build Building می توانیم ساختمان مورد نظر را ایجاد کنیم.
2) تب Edit: ابزارهای مربوط به ویرایش در این تب موجود می باشد. بعنوان مثال می توانیم نوع در، پنجره و.. ساختمان ایجاد شده را تغییر دهیم.
3) تب City: با استفاده از ابزارهای این تب می توانیم بصورت Random شهری با ساختمان های گوناگون ایجاد کنیم و این رو اضافه می کنم برای اینکه Viewport سنگین نشود این تب دارای 4 حالت Low، Med، High، Ultra برای ایجاد شهر Random می باشد.
4) تب Module: این اسکریپت دارای کتابخانه ای از طرح ها و حالات ساختمان و.. می باشد. توسط این تب    می توانیم یک ماژول جدید (بعنوان مثال یک طرح جدید) به کتابخانه اضافه کنیم.
5) تب Props: این تب رو اصطلاحا غرفه هم می گویند که ابزارهایی جهت ساخت آسمان، پله ها، درخت، نورها و... دارد.
6) تب Material: در این تب می توانیم متریال های مناسبی را به طرح های ایجاد شده بدهیم، ساخت انواع مپ ها در این پنجره امکان پذیر است.
7) تب Export: در این تب می توانیم از ماژول های ایجاد شده خروجی بگیریم و همینطور می توانیم از صحنه ها رندرهایی را تهیه کنیم.
 
در اینجا می توانید ویژگی های این اسکریپت را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 48 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 22 مگابایت

 
یکی از تکنیک های این اسکریپت ایجاد شهر Random توسط تکنیک Custom Floor Plan می باشد. به این معنی که می توانیم در صحنه یک Plane رسم کنیم و Cutهای مورد نظری را برای قرارگیری ساختمان بر روی آن ایجاد کنیم و در تب City به راحتی می توانیم بر روی این سطح دلخواه ساختمان ها را ایجاد کرد.
 
معرفی اسکریپت Ninja City ابزاری جهت ساخت شهر در نرم افزار Maya
 
آخرین نسخه منتشر شده این اسکریپت 4.1.0 می باشد که در سه سیستم عامل مک، ویندوز و لینوکس سازگار است. یه خبر خوب یا بد رو بهتون بدم که نسخه رایگان این اسکریپت تا جایی که بنده اطلاع دارم وجود نداره و قیمت این اسکریپت 40 دلار است که خیلی ناقابله !!!
 
سازنده علت رایگان نبودن این اسکریپت رو دلایل زیر را مطرح کرده:
 
1) می توانید بصورت نامحدود از این اسکریپت استفاده کنید و از بروزرسانی ها برخوردار باشید
2) ذکر کرده که درخواست های زیادی مبنی بر افزودن ابزارهای جدید بر روی این اسکریپت داره و مشتریان از افزوده شدن ابزارهای جدید محروم نخواهند بود.
3) پشیبانی های فنی رو از سوی سازنده خواهد داشت.
 
آقای Brian Keffer اسکریپت های زیادی رو با نام Ninja منتشر کرده که تعدادی از آنها رایگان است. انشاالله در مطلبی به بررسی سایر اسکریپت های این سازنده می پردازیم. این هم یک نمونه از خروجی های این اسکریپت می باشد:
 
معرفی اسکریپت Ninja City ابزاری جهت ساخت شهر در نرم افزار Maya
معرفی اسکریپت Ninja City ابزاری جهت ساخت شهر در نرم افزار Maya
 
 
امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
 
پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 39 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید