میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
pixologic-announces-zbrush-4r7
سه‌شنبه 1 مهر 1393
در
اخبار دنیای CG

رونمایی از ZBrush 4R7

سه‌شنبه 1 مهر 1393
نمیدونم یادتون هست یا نه ولی درست قبل از برگزاری رویداد بزرگ سیگراف 2014، یک رویداد دیگه ای هم از طرف سازندگان زیبراش یعنی Pixologic برگزار شد با نام ZBrush Summit 2014 که درواقع یک Event کاملا رایگان و عمومی بود برای تمامی کاربران نرم افزار قدرتمند و محبوب ZBrush که استقبال از این رویداد هم واقعا خیلی خوب و قابل توجه بود. خب همونطوری که انتظارش هم میرفت ZBrush Summit 2014 هم درست مثل رویدادهای دیگه شامل بخش های متنوع و جذابی بود ولی در ادامه از طرف Pixologic یک رونمایی و درواقع یک پرزنتی انجام شد و از نسخه جدید زیبراش رونمایی به عمل اومد که خبرش در همون زمان بعنوان یکی از خبرهای مهم سرتیتر تمامی سایتهای CG قرار گرفت. خبر انتشار بزودی ZBrush 4R7 در آینده ای نزدیک با کلی ویژگی های جدید و البته چند قابلیت منحصر به فرد که در ادامه به برخی از اونها اشاره خواهیم داشت.
 
خبر ارائه بزودی ZBrush 4R7 در رویداد ZBrush Summit 2014 و نگاهی به قابلیت های جدید این نسخه
 
سال پیش در همین حوالی بود که نسخه 4R6 با چند تا قابلیت جدید ارائه شده و رونمایی از این نسخه در سیگراف 2013 صورت گرفت که اتفاقا بازخورد خیلی خوبی هم داشت. امسال هم خیلی ها انتظار نسخه جدید این نرم افزار رو داشتن و صحبت ها درباره نسخه 5 بود و ذهنیت بسیاری از کاربران به سمت این نسخه رفته بود و بازتاب انتظارات کاربران از این نسخه بخوبی در فروم ها و جوامع مجازی دیده میشد. انتظاراتی مثل 64 بیتی شدن زیبراش که البته خیلی هم دور از انتظار نبود. اما نهایتا در ZBrush Summit 2014 مشخص شد که فعلا نسخه 5 درکار نیست و Pixologic قراره بزودی نسخه 4R7 زیبراش رو منتشر کنه.
 

آخرین نسخه از نسل ورژن 4 و 32 بیتی ZBrush

خبر ارائه بزودی ZBrush 4R7 در رویداد ZBrush Summit 2014 و نگاهی به قابلیت های جدید این نسخه
 
اما درباره این نسخه دوتا "آخرین" وجود داره که شاید شنیدنش برای شما هم جالب باشه. اولیش اینکه زیبراش نسخه 4R7 آخرین نسخه از نسل ورژن 4 خواهد بود و پس از اون دیگه شاهد نسخه دیگری از چرخه انتشار ورژن 4 نیستیم و همون انتظار یعنی ارائه نسخه 5 در آینده برآورده خواهد شد و احتمالا سال دیگه باید شاهد انتشار نسخه 5 زیبراش باشیم. و این رو هم اضافه کنم که بسته بروزرسانی ZBrush 4R7 برای کاربران فعلی زیبراش 4 رایگانه و این نسخه با وجود تمامی ویژگی ها و قابلیت های بسیار خوبی که روش اضافه شده، قطعا خیلی خیلی برای کاربران فعلی بصرفه خواهد بود چراکه هزینه ای رو برای آپدیت پرداخت نمیکنن و براحتی امکان بروزرسانی به این نسخه براشون فراهم شده.
 
و دومین "آخرین" هم مربوط میشه به سیستم عامل و اونم اینکه نسخه 4R7 آخرین نسخه 32 بیتی زیبراش خواهد بود و در آینده فقط میتونیم شاهد نسخه های 64 بیتی از این نرم افزار باشیم. البته ناگفته هم نماند که همین نسخه پیش رو یعنی 4R7 بصورت همزمان با انتشار نسخه 32 بیتی یک ورژن 64 بیتی Public Beta نیز از اون ارائه میشه ولی به گفته Pixologic نسخه کامل 64 بیتی رو باید در ZBrush 5 منتظرش باشیم.
 

پل ارتباطی میان ZBrush و نرم افزار Keyshot

خبر ارائه بزودی ZBrush 4R7 در رویداد ZBrush Summit 2014 و نگاهی به قابلیت های جدید این نسخه
 
ویژگی بعدی و شاید مهمترین قابلیت جدید ZBrush 4R7 درواقع همکاری هست که بین Pixologic و Luxion صورت گرفته که حاصل این همکاری پل ارتباطی شده میان نرم افزار ZBrush و نرم افزار Keyshot که درواقع این Keyshot یک نرم افزار Real-Time هست و زمینه های مختلفی مثل متریال دهی، بافت دهی، نورپردازی، انیمیشن و البته رندرینگ ریل تایم مورد استفاده قرار میگیره و در این مورد خاص یعنی ارتباطش با زیبراش مهمترین بخش مورد توجه سازندگان زیبراش میتونه همون رندرینگ ریل تایم و حرفه ای این نرم افزار باشه.
 
تاکنون رندرینگ در ZBrush به سبک بسیار معمولی انجام میشده که نامش بود BPR و خب این سبک رندرینگ تاحدی میتونست جوابگو باشه اما حالا با برقراری پل ارتباطی میان ZBrush و Keyshot دیگه باید منتظر شاهکارهای فوق العاده ای حتی در بخش رندرینگ در این نرم افزار باشیم. نرم افزار Keyshot خیلی قدرتمنده و کار کردن باهاش خیلی سادست و همین امر باعث محبوبیتش شده. چندی پیش بود که نسخه 5 این نرم افزار منتشر شد و در همون زمان خیلی دوست داشتم که مطلبی رو به معرفی این نرم افزار اختصاص بدیم ولی فرصتش پیش نیومد اما حالا این پل ارتباطی میتونه بهانه خوبی باشه تا برای نرم افزار محبوب زیبراش هم که شده بیشتر به معرفی و بررسی قابلیت های Keyshot بپردازیم.
 

افزوده شدن قابلیت های جدید در مدلسازی و بیشتر ...

خبر ارائه بزودی ZBrush 4R7 در رویداد ZBrush Summit 2014 و نگاهی به قابلیت های جدید این نسخه
 
اگه انتشار هر نسخه ای از نرم افزار ZBrush رو یادتون باشه، حتما میدونید که توی هر بروزرسانی معمولا شاهد افزوده شدن قابلیت های جدید و کاربردی در مدلسازی این نرم افزار بودیم. بخصوص در سری نسخه های 4 که این مساله بشدت به چشم میخورد و این نسخه 4R7 هم از این قاعده مستثنا نبود و در اون میشه بخوبی قابلیت های جدیدی که قطعا برای کاربرانش بسیار کاربردی و ارزشمند هست رو دید.
 
اما اگه موافق باشید توضیحات دیگه بسه و در این بخش 2 ویدئو از معرفی ویژگی های جدید این نسخه براتون آماده شده که هردو ویدئو مربوط هست به همون پرزنتی که اعضای تیم Pixologic در رویداد ZBrush Summit 2014 برگزار کرده بودن. اولین ویدئو اختصاص داره به یکسری توضیحات کلی و نگاهی کوتاه به همین قابلیت ها که هم زمان کوتاهی داره و هم حجمش مناسبه. و دومین ویدئو هم مربوط میشه به توضیحات عملی بر روی این نسخه که درواقع این ویدئو بصورت یکجا در نت منتشر شده ولی از اونجایی که تایمش بالاست من به دو قسمت تقسیمش کردم تا شما هرکدوم از بخشهایی که مایل به تماشای اون بودید رو دانلود و مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 10 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 480p - SD
حجم : 7 مگابایت

 
و این هم بخش دوم ویدئو و همینطوری که گفتم مربوط میشه به کارکرد عملی این نسخه و در ابتدا ابزارهای جدید مدلسازی رو مورد بررسی قرار میدن و در ادامه هم پل ارتباطی ZBrush با نرم افزار Keyshot به نمایش گذاشته میشه که امیدوارم از تماشای ویدئو لذت ببرید.
 
مشخصات
مدت زمان : 23 دقیقه و 33 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 480p - SD
حجم : 34 مگابایت

 
دوستان خبر رونمایی از این نسخه زیبراش درست قبل از برگزاری SIGGRAPH 2014 اتفاق افتاد و فکر میکنم همون روزی بود که پادکست 6 در سایت منتشر شد و بخاطر تراکم بسیار زیاد مطالب فرصت نشد تا به بررسی ویژگی های جدید ZBrush 4R7 بپردازیم تا امروز و بابت این تاخیر پیش اومده ازتون عذرخواهی میکنم. درضمن این نکته رو هم یادآور بشم که این نسخه هنوز منتشر نشده و همینطوری که از عنوان این مطلب مشخصه فعلا فقط یک رونمایی بوده و احتمالا در آینده ای نه چندان دور شاهد انتشار رسمی اون خواهیم بود.
 
امیدوارم که این مطلب و ویدئوها براتون مفید بوده باشن
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 43 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید