آموزش فوق سریع 3ds Max - سطح متوسط (فصل 11 تا 20)

در تاریخ چهارشنبه, 22 خرداد 1398 در بخش 3ds Max - آموزش های فارسی - آموزشها توسط مهدی افراسیابی (نویسنده میهمان)

آموزش سطح متوسط نرم افزار تری دی مکس فصل 11 تا 20

آموزش فوق سریع 3ds Max - سطح متوسط (فصل 11 تا 20)
سلام میکنم خدمت همه شما دوستان عزیز. امیدوارم که مثل همیشه پر انرژی باشید.
 
با 10 فصل جدید از مجموعه آموزشهای فوق سریع 3ds Max خدمت شما عزیزان رسیدم. امروز میخوایم با بخش های بیشتری از نرم افزار 3ds Max آشنا بشیم. اگه دنبال کننده این سری از آموزشها باشید حتما با جلسات قبلی تمرین کردید و باهاشون آشنایی دارید. با اینحال در ادامه لینک جلسات قبل رو برای اون دسته از دوستانی که شاید تازه به جمع ما پیوستن قرار میدم و پس از اون آموزشهای سری جدید تقدیم حضورتون میشه.
 
سطح مقدماتی:
 
سطح متوسط:
 
خب در ادامه فصل های 11 تا 20 از سطح متوسط تقدیم حضورتون میشه.
 

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل یازدهم

مشخصات
مدت زمان: 1 ساعت و 1 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 475 مگابایت

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل دوازدهم

مشخصات
مدت زمان: 1 ساعت و 22 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 355 مگابایت

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل سیزدهم

مشخصات
مدت زمان: 35 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 171 مگابایت

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل چهاردهم

مشخصات
مدت زمان: 25 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 159 مگابایت

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل پانزدهم

مشخصات
مدت زمان: 26 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 97 مگابایت

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل شانزدهم

مشخصات
مدت زمان: 42 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 171 مگابایت

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل هفدهم

مشخصات
مدت زمان: 22 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 75 مگابایت

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل هجدهم

مشخصات
مدت زمان: 39 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 113 مگابایت

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل نوزدهم

مشخصات
مدت زمان: 53 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 188 مگابایت

آموزش سطح متوسط  3ds Max - فصل بیستم

مشخصات
مدت زمان: 51 دقیقه
مدرس: مهدی افراسیابی
کیفیت: 1080p - Full HD
حجم: 159 مگابایت

 
امیدوارم که براتون مفید باشن
خوشحال میشم نظرتون در خصوص مجموعه بدونم، و تمرینات یا سوالاتتون رو در تالارگفتگوی سایت پاسخ بدم.
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

مهدی افراسیابی

مهدی افراسیابی (نویسنده میهمان)

مهدی افراسیابی هستم با مدرک تحصیلی کاردانی معماری و کارشناسی شبکه. ۵ سال هست که با دنیای سی جی آشنا شدم و تا به امروز ۵ تا کارگاه آموزشی در سرای محله های مختلف برای هنرجویان ۱۵ تا ۲۵ سال برگزار کردم. حدود ۵۰ تا شاگرد خصوص تا به امروز داشتم ...

نظرات (37)

  • مهدی

    مهدی

    22 خرداد 1398 ساعت 20:19 |
    ایوالا .عالی بریم که شروع کنیم تشکر استاد افراسیابی عزیز و بستر مصطفی تری دی :)
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      23 خرداد 1398 ساعت 11:35 |
      مخلصیم :)
      ضمن اینکه بنده استاد نیستم
      هرجایی هم اشکالی یا ایرادی دیدید ، یا انتقادی داشتید حتماً بفرمایید.
  • mohammad

    mohammad

    22 خرداد 1398 ساعت 20:27 |
    به به استاد افراسیابی عزیز خیلی خیلی خیلی خوشحال شدم که سری جدید رو شروع کردین امید وارم مثل قبل پر انرژی و پر قدرت تا سطح ما فوق پیشرفته پیش بریم :)
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      23 خرداد 1398 ساعت 11:37 |
      محمد جان اگه عمری باقی بود خوشحال می شم در خدمت شما دوستای خوبم باشم :)
      اما سطح مافوق پیشرفته رو می تونید از استاد گرانقدر جناب سید عارف رضوی یاد بگیرید
  • محمد خدامرادی

    محمد خدامرادی

    22 خرداد 1398 ساعت 20:38 |
    اوه اوه عالی برو که بریم
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      23 خرداد 1398 ساعت 11:38 |
      برو که بریم :)
  • Nobody

    Nobody

    22 خرداد 1398 ساعت 20:45 |
    عالیه ، دمتون گرم جناب افراسیابی عزیز
    می خواستم ازتون بپرسم واقعا شما چرا دوست دارین دانسته هاتون رو به اشتراک بزارین؟ من هم خیلی علاقه مندم دانشم رو
    به اشتراک بذارم ولی یه ترس خیلی احمقانه همیشه جلوم رو میگیره ، میشه بگین شما چطوری این خصلت خودخواهی یا ترسیدن رو از بین بردین؟ ممنون میشم
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      23 خرداد 1398 ساعت 11:49 |
      دم شما گرم که اینقدر با معرفت و دوست داشتنی هستی :)

      من کار خاصی نمی کنم!
      آدمهای بزرگ زیادی گفتن که یاد دادن باعث می شه دانسته ها در شخص آموزنده عمیق تر بشه!

      من یه چیزهایی یاد می دم، اما کلی چیز یاد می گیرم!

      وقتی یه جامعه ای (مثلاً جامعه ی گرافیک حوزه ی گرافیک سه بعدی) رشد و پیشرفت بکنه، فرصت های بیشتری برای همه بوجود می آد!


      فرض کنید من بودجه یا توانش رو ندارم که یه پروژه راه اندازی کنم اما صد در صد افراد دیگه ای در حال حاضر هستن که توانش رو دارن اما مهارتش رو ندارن!

      پس مسلماً با رشد و پیشرفت دیگران فرصت های بیشتری برای من هم ایجاد می شه :)

      به همین سادگی

      البته من عذر می خوام از اساتید واقعی، چون من واقعاً در جایگاهی نبودم که به این سوال پاسخ بدم
  • امید متقیانی

    امید متقیانی

    22 خرداد 1398 ساعت 21:49 |
    سلام تشکر از سایت مصطفی 3d وآقای افراسیابی آموزش هاتون خیلی کمکم کرده پاینده باشین
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      23 خرداد 1398 ساعت 11:51 |
      امیدوارم بتونم کمکی هرچند ناچیز کرده باشم :)
      اگر انتقاد یا پیشنهادی هم داشتید خوشحال می شم بدونم
  • امید متقیانی

    امید متقیانی

    22 خرداد 1398 ساعت 21:50 |
    سلام تشکر از سایت مصطفی 3d وآقای افراسیابی آموزش هاتون خیلی کمکم کرده پاینده باشین
  • محمد

    محمد

    22 خرداد 1398 ساعت 21:57 |
    سلام

    چرا برای هر آموزش یک عنوان در نظر نمیگیرید و آموزش ها اینقدر بی نام و نشونن ؟


    امیدوار بودم این آموزش باعث بشه این فکر باطل که 3ds max مربوط به معماری میشه در ذهن ها بمیره ولی با این آموزش که سطحی و تک بعدی به مکس نگاه میکنه میخ این برداشت اشتباه رو محکم تر میکوبه.

    بهتر نبود این آموزش هم اگر قرار بود ساخته بشه به دست کسی که بیشتر در بعد هنری از این نرم افزار استفاده کرده بود و پیر این کار بود ساخته میشد نه کسی که فقط یک آرچ دیزاینر هست و فقط در همین حد استفاده ابتدایی و پیش و پا افتاده به این نرم افزار عظیم آشناست .

    چرا مقاله ای رو که آقای رضوان پور مرتضی با عنوان انیمیشن ایران در مسیر خاموش : بحران پکیج های آموزشی که در خود این سایت منتشر شد رو مطالعه نمیکنید

    تا ببینید که در حال حاضر لایق استاد بودن هستید یا نه.
    • محمد خدامرادی

      محمد خدامرادی

      22 خرداد 1398 ساعت 22:36 |
      دوست عزیز اقای افراسیابی تو اول اموزش ها خودشون گفتن که اموزش جنبه جدیت و رسمی بودن نداره و بیشتر صمیمانه و ساده هست
      همچنین این اموزش واسه افراد ابتداییه و رایگان هم هست.شمام انتظار اموزش های گرانت وارویک رو نداشته باش.
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      23 خرداد 1398 ساعت 11:53 |
      فرمایش شما کاملاً درسته دوست عزیزم :)

      ممنون از تذکر به جا و درست شما
      با شما موافقم

      توضیحاتی در خصوص مقاله ی جناب پورمرتضی در ویدئوی اول و اینکه چرا این آموزش هارو ادامه دادم عرض کردم، مشاهده کنید اگر سوالی باقی بود در خدمتم.
  • حسبن

    حسبن

    22 خرداد 1398 ساعت 22:14 |
    ممنون بابت اموزش ها
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      23 خرداد 1398 ساعت 11:54 |
      ممنون از شما که انرژی مثبت می دید
  • ساناز

    ساناز

    23 خرداد 1398 ساعت 09:06 |
    ممنون دست تون درد نکنه ...پایدار باشید
    اگه توضیح داده بشه که این آموزش ها چه مواردی رو در بر میگیره بهتره
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      23 خرداد 1398 ساعت 11:56 |
      به روی چشم :)
      در ویرایش نهایی این آموزش ها حتماً نظرتون اعمال می شه
  • Mahdi

    Mahdi

    24 خرداد 1398 ساعت 21:22 |
    سلام خدمت اقای افراسیابی عزیز. خسته نباشید میگم بابت زحماتتون مثل همیشه آموزش ها عالی هستند :)

    و یک سوال داشتم اگر میشه راهنمایی کنید ، میشه بگید تفاوت edit poly و edit mesh چیه و کجا باید از هر کدوم استفاده کرد و
    همینطور دیدم که تو آموزش های یوتیوب که بعضی مواقع از turbo smooth استفاده میشه و گاهی turbo mesh smooth
    اینا تفاوت دارن با هم آیا؟
    تشکر
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      25 خرداد 1398 ساعت 18:54 |
      سلام دوست خوبم

      در ابتدا عرض می کنم که اگر کسی می تونه این اطلاعاتی که بنده عرض می کنم رو تکمیل تر کنه یا بطور کل اصلاح کنه، بسیار بسیار خوشحال می شم و به من لطف بزرگی کرده :)


      پاسخ به سوال شما نیازمند یه مقداری اطلاعات اولیه هست اما اگر خواستید می تونید فقط بخشهایی که ستاره دار کردم رو مطالعه کنید.

      پاسخ سوال اول:
      پیش نیاز
      در ابتدا باید بدونیم که در هندسه و در ریاضیات، اولین سطح از اتصال سه نقطه بدست میاد!

      پس ما در ارتباط با کامپیوتر که نادون ترین موجود از نگاه برنامه نویسان هست، باید بتونیم از ابتدایی ترین گذاره ها برای ارتباط با ماشین استفاده کنیم!
      (یعنی به کامپیوتر می گیم نقطه ی الف رو به ب وصل کن و سپس به ج و بعد محیط داخلی این سه خط و سه نقطه رو رنگی کن)

      که در نهایت یه مثلث برای ما ساخته می شه!
      و اگه دو تا مثلث رو از سمت وتر اونها بهم متصل کنیم یه مربع بدست می آد و ...

      پس فهمیدیم کامپیوترها اصولاً و در نهایت چیزی به نام مربع یا پنج ضلعی و غیره رو نمی شناسن! بلکه همه ی سطوح رو به شکل نقطه هایی که بهم وصل شدن و سطوحی که متشکل از مثلث هستند می بینند!


      *** اما پاسخ! :
      ابتدایی ترین ابزارهایی که برای نرمافزارهای سه بعدی گرافیکی خلق شد، ابزارهایی بودند که با سطوح متشکل از مثلث ها کار می کردن و خوب با توجه به محدودیت در درک از سطوح به شکل مثلثاتی، "امکانات کمتری هم در اختیار ما قرار می دادن!"

      (مثلاً نمی شد به یکباره تمام خطوط عمودی دورتا دور جسم رو انتخاب کرد و بعد یه خط وسطشون ایجاد کرد! )

      گرچه این ابزارها بواسطه ی همون امکانات کمتر! سریعتر هم بودند!

      که روش مدلسازی Edit mesh از اونجا شکل می گیره و شروع شده و هنوزم که هنوزه ادامه داره!
      مخصوصاً در مدلسازی های ارگانیک یا در صنعت بازیسازی که سیستم نیاز داره تا بصورت بلادرنگ با آبجکت ها و کارکترها و کاربر ارتباط برقرار کنه!
      و پردازنده نیاز داره در پایه ای ترین حالت ممکن با سطوح رفتار کنه و چون ماشین هست و بخوبی مثلث هارو درک می کنه، پس دیگه نیازی به درک انسانی و کار با مربع ها و چندضلعی ها نداره!

      ***اما از اونجایی که روش مدل سازی Edit mesh ابزارهایی که در اختیار کاربر قرار می ده محدود هستند، فقط در مواقع خاص بهش رجوع می شه و اکثر افراد ترجیحشون بر این هست تا از ابزارهای Edit Poly استفاده کنند و در نهایت مدل نهایی رو در صورت لزوم به Edit mesh تبدیل کنن و بلعکس.

      *** پاسخ خلاصه این می شه: تا مادامی که نیاز شما رو روش مدلسازی Edit Poly تامین می کنه ازش استفاده کنید! و هر زمان نیاز شد به Edit mesh سوئیچ کنید و برگردید! یعنی آیه نازل نشده که حتماً و در همه جا از یه ابزار استفاده کنید و اگه قراره با ابزار دیگه ای کار کنید ، این مستلزم این هست که شما پتانسیل های اون ابزار رو بخوبی بشناسید!

      نکته: منابعی در اینترنت وجود دارن و یا کتابهایی هستند که بسیار قدیمی ان و در اون زمان بر این باور بودند که مدلسازی به روش Edit mesh به دلایل متعددی بهتر هست اما پاسخ اینه که با سخت افزارهای امروزه اینطور نیست و بهتره فقط در زمان لزوم یا خروجی نهایی بر روی حالت Edit mesh کار کرد.

      ***اما اگه اصرار دارید که حتماً از این ابزار استفاده کنید! پیشنهاد می شه در مدل سازی های ارگانیک و یا لو پلی استفاده کنید . یا اگه می خواید صحنه ی سبک تری داشته باشید ، پس از مدلسازی ، مدل هاتون رو به Edit mesh تغییر بدید و باهاشون کار کنید.


      پاسخ سوال دوم:
      پیش نیاز

      در مدل سازی، همیشه محل هایی برای نرم کردن (Smooth) و Curve کردن و قوس دادن وجود داره که یا به روش دستی و یا بصورت اتوماتیک و توسط Modifier (اصلاح گر) ها انجام می شه.

      اما اینکار خیلی وابسته به نوع نیاز شما هست!

      مثلاً اگه قراره یه مدلی مستقیماً Low poly ساخته بشه ، در اکثر موارد قوس ها بصورت دستی و با جا به جایی بخش های مختلف Object (شی) انجام می گیره، اما اگر قرار باشه های پلی کار کنیم و از اصلاح گر ها کمک بگیریم، باید ببینیم چه اصلاحگری چه میزان امکانات در اختیار ما قرار می ده!

      (یعنی آیا اون ابزار و اصلاح گر، امکاناتی بیش ار حد نیاز ما ارائه می ده یا به اندازه؟!)

      پس بازهم میگم وحی نیومده که حتماً از یه ابزاری در فلان جا استفاده کرد!، مگر اینکه واقعاً اومده باشه! :)

      شاید سوال پیش بیاد که خوب هرچقدر امکانات بیشتر ، بهتر!، پس چرا اصلاً باید ابزارهای قدیمی تر یا تقریباً مشابه وجود داشته باشن!


      خوب پاسخ ساده اش این هست که خصایصی که تحت قالب اصلاح گر به اجسام نسبت می دیم، درواقع محاسبات بسیار زیادی رو به سیستم و پردازنده تحمیل می کنه که در صحنه های سنگین و حجیم بسیار کار رو مشکل می کنه!

      پس قطعاً بهتره با توجه به نیازمون از ابزارهایی که فقط و دقیقاً نیاز مورد نظر ما رو تامین می کنن استفاده کنیم!
      حتی اگر سخت افزار خیلی خوبی داشته باشیم.

      ***پاسخ:
      TurboSmooth امکانات کمتری و اما مناسبی برای مدل سازی سطوح صنعتی با قوس های نه چندان پیچیده در اختیار ما قرار می ده، که در نتیجه با پارامترهای کمتر و استفاده از مقدار رم کمتر گزینه ی مناسبی برای اکثر نرم سازی ها می تونه باشه.

      و اما MeshSmooth امکانات بیشتری و اما مناسبتری نسبت به TurboSmooth به منظور ایجاد قوس های پیچیده و مناسب برای مدل سازی های ارگانیک و یا صنعتی داری قوس زیاد در اختیار ما قرار می ده که خوب طبیعتاً نیازمند رم و پردازنده ی قوی تری برای انجام کار هست.

      گرچه ویژگی هایی در هر کدومشون نهفته هست که باعث می شه ما به هر حال از هر دوی این بزرگواران استفاده کنیم و یک نسخه ی کلی برای استفاده از هر کدوم وجود نداره!

      در پایان باز هم اگر سوالی داشتید خوشحال می شم پاسخ بدم و از همه ی بزرگواران صمیمانه درخواست می کنم اگر می تونن این اطلاعات رو تکمیل تر یا اصلاح بکنن، بنده با آغوش باز پذیرا هستم :)
      • Mahdi

        Mahdi

        26 خرداد 1398 ساعت 19:25 |
        واقعا ممنون از پاسخگویی کامل و جامع بود. مجدد تشکر جناب افراسیابی عزیز :)
      • مهدی افراسیابی

        مهدی افراسیابی

        27 خرداد 1398 ساعت 14:44 |
        مخلصم مهدی جان :)
      • محمد

        محمد

        27 خرداد 1398 ساعت 15:14 |
        سلام

        اجازه بدید با بخشی از گفته ها تون مخالفت کنم

        نه دوست من اینقدر پیچیده که فرمودین نیست :|

        نرم افزار 3ds max جزء نرم افزار های با سابقه جهان است که نرم افزار هایی سه بعدی زیادی بودند که منسوخ شدن ولی مکس با کارایی که داره باقی موند

        edit mesh هم از اون زمان ها باقی مونده و حقیقتش دیگه در مدل سازی کاربردی نداره و نه این که من ازش استفاده نکنم بلکه تمام اشخاص و استاد های بزرگ این نرم افزار که میشناسم هم ازش استفاده نمیکنن

        و البته من خودم برای همون سبک کردن صحنه و خروجی نهایی در صحنه ازش استفاده میکنم (1)

        و دلیلی که این اصلاح گر وجو داره (همونطور که خودتون هم اشاره کردین) اینه که پایه اصلی جئومتری هاست

        و دلیل دگه ای که هنوز edit mesh در مکس وجود داره همونطور که خودتون هم گفتین اینه که هنوز مش ها سه ضلعی وجود دارن مخصوصا در گیم ها پس شما نیاز خواهید داشت به وارد کردن این ساختار مش


        پس من به شما آقا مهدی توسیه میکنم به غیر از 2-3 تا دستور در این اصلاح گر (شاید در 5 درصد مواقع کمک کننده باشه ولی نه کارگشا) بقیه اصلا مهم نیستن و تمرکز شما بر روی edit poly باشه مگر این که خودتون علاقه به بیشتر فهمیدن داشته باشین

        و باز تاکید میکنم این گفته نادرست که میگن شما میتونید بر حسب سلیقه با edit mesh کار کنید شما رو سردر گم نکنه چون هیچ استفاده کاربردی خاصی در مدل سازی نداره



        (1):(که البته قبلش یک جنس جدید در پلی ها در 3ds max 2015 که برای همین خروجی در صحنه بود ابداع شد ولی در نسخه های بعدی حذف شد )
      • مهدی افراسیابی

        مهدی افراسیابی

        27 خرداد 1398 ساعت 16:46 |
        بی نهایت از لطف شما سپاسگذارم :)
  • ساناز

    ساناز

    28 خرداد 1398 ساعت 17:05 |
    بازم ممنون از آموزش هاتون ....ببخشید صدا توی mpc player و .. زیاد واضح نیست فقط توی kmplayer کیفیت صدای آموزش ها خوبه....

    ببخشید یه سوال هم داشتم ممنون میشم کمک کنید ...توی مکس اگه بخوام فقط pivot point یک پولیگون از یه جسم رو تغییر بدم بایدچی کار کنم؟؟ مثلا میخوام یک پولیگون از جسم رو حول یک نقطه مورد نظر چرخش بدم
  • رسول

    رسول

    30 خرداد 1398 ساعت 00:37 |
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دستندرکاران عزیز مصطفی تری دی و تشکر ویژه از آقای افراسیابی بابت تهیه این آموزشهای جذاب ، فقط صدای آموزشا خیلی منه من با هندز فری هم به سختی میتونم متوجه بشم
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      31 خرداد 1398 ساعت 18:39 |
      سلام و درود

      رسول جان، من یه مرتبه ی دیگه تمام فایل ها رو روی دو تا سیستم و بصورت آنلاین هم تست کردم، با هدست و اسپیکر مشکلی مشاهده نکردم.

      پیشنهاد می کنم شما هم مثل ساناز جان از KMPLAYER استفاده کنید و روی اسپیکر هم اگر امتحان نکردید یه بررسی بفرمایید نتیجه رو اعلام بفرمایید.
  • مهدی افراسیابی

    مهدی افراسیابی

    30 خرداد 1398 ساعت 14:04 |
    سلام
    علتش اینه که مجبورم برای اینکه صداهای اطراف در زمان رکورد دریافت نشه، حساسیت میکروفن رو تا جای ممکن کم کنم، که البته توی ویرایش نهایی کل مجموعه قطعاً کیفیت باز هم بهتر خواهد بود.

    ( شما عجالتاً از KMPLAYER استفاده بفرمایید ممنون می شم :) )

    اما پاسخ سوال شما

    نکته اول اینکه "پالی گان" صحیح تر هست تا "پولیگون" ، اگر دوست داشتید اولی رو تلفظ کنید و بنویسید، اینطوری بهتر هم هست.

    نکته دوم که درواقع پاسخ سوال شما هست اینه که خیلی کم پیش میاد که شما بخواید چنین کاری رو انجام بدید! یعنی معمولاً کسی سراغ این روش نمی ره چون فوق العاده روش کندی هست!

    و در مدلسازی معمولاً فرصت اینکه برای چرخوندن یک یا چند پالیگان بخواید اینطوری عمل کنید و وقت بگذارید نیست!، اما پاسخش این می شه:

    1- ابتدا جسم مورد نظرتون رو که در حالت ویرایشی Edit Poly هست انتخاب می کنید.
    2- دوبتدا از Command Panel، سربرگ Hierarchy رو انتخاب می کنید.
    3- سبتدا دکمه ی Edit Working Pivot رو از بخش Working Pivot، فعال می کنید.
    4- چبتدا محل مناسب Pivot که مورد نظرتون هست رو تعیین می کنید.
    5- پبتدا در صورتی که دکمه ی Use Working Pivot بصورت خودکار فعال نشده بود ، شما اون رو بصورت دستی فعال کنید.
    6- شبتدا کلید عدد 4 از ردیف بالای حروف رو بزنید تا در حالت انتخابی پالی گان قرار بگیرید.
    7-هبتدا کلید E از صفحه کلید جهت فعالسازی Rotate رو بفشارید.
    7- تامام :)

    اگر باز هم سوالی بود در خدمتم
    ( از کلیه ی بزرگوارانی که پاسخ های بنده رو می خونن خواهش می کنم در صورتی که خطا یا اشکالی مشاهده کردید یا راه بهتری می دونید لطفتون رو دریغ نفرمایید :) )
    • ساناز

      ساناز

      31 خرداد 1398 ساعت 21:39 |
      واقعا ممنونم از پاسخ کامل تون ...دست تون درد نکنه
  • Naser

    Naser

    02 تیر 1398 ساعت 23:37 |
    اییییییییییول آقای افراسیابی عزیز ولی من به شما با اینکه دوست ندارید استاد میگم
    والا هر روز تو بخش آموزش ها refresh میزدم که ببینم فصل جدید قرار دادی یا نه که امروز شانسی دیدم تو بخش آموزش ها نیست و اینجا گذاشتین
    بدون ذره ای اغراق میگم ک آموزش هاتون فوق العاده هست و میدونید مطلب رو چطور بیان کنید که ما هم بفهمیم و واقعا دمتون گرم
    میخواستم عرض کنم خدمتتون که من به شخصه اگه برای سطح پیشرفته هزینه هم سایت مصطفی تری دی بزاره حاضزم پرداخت کنم تا شما آموزش بدید حتی همین الانم بگن میپردازم تا شما ادامه بدید آموزش رو.پس اگه امکانش هست دوستان هم حمایت کنن در مورد پرداخت هزینه تا آموزش ها توسط استاد افراسیبابی ادامه پیدا کنه
    البته 100% میدونم استاد افراسیابی راضی نیستن ولی بالاخره زحمت میکشن و از وقت پران بهاشون میزارن برای آموزش ها
    هر کی موافقه اعلام کنه تا بتونیم تا سطح پیشرفته هم با استاد افراسیابی باشیم.
    بازم تشکر میکنم ازتون استاد افراسیابی عزیز :)
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      04 تیر 1398 ساعت 12:53 |
      سلام ناصر جان :)

      شما لطف دارید و بنده واقعاً استاد نیستم

      ماها همه مون با هم دوست هستیم بیشتر، تا اینکه استاد و شاگرد باشیم!

      بنده هم واقعاً در سطح استادی نیستم ، شما بنده رو "مهدی" خطاب کنید به من لطف کردید :)

      در خصوص آموزش ها هم باید عرض کنم همین که شما و دوستان برای وقت تون ارزش قائل هستید و زمان میگذارید برای چیزی که دوست دارید، برای من از هرچیزی ارزشمند تره

      فقط اگر دیدید واقعاً مجموعه ی خوبی هست، به دوستان و کسانی که نیاز دارن یا نرمافزار رو نمی شناسن معرفی بفرمایید تا افرادی که نمی تونن بنا به هر دلیل هزینه کنن، دستکم بتونن با نرمافزار آشنا بشن.

      حالا بعدها اگر شخصی دوست داشت برای سطوح پیشرفته هزینه کنه اون رو دیگه خودش می دونه و خودش تصمیم بگیره.

      سطح پیشرفته رو هم بهتره اساتید واقعی مثل استاد گرانقدر جناب سید عارف رضوی ، مصطفی رضایی ، رضوان پور مرتضی و امثالهم آموزش بدن، که تا اونجایی که بنده می دونم آموزش هاشون هم موجوده.

      بنده هم اگر کمکی از دستم بر بیاد در خدمت همه ی دوستای خوبم هستم :)
    • مهدی

      مهدی

      07 تیر 1398 ساعت 14:18 |
      من شدیدا موافقم .
    • مهدی

      مهدی

      07 تیر 1398 ساعت 14:26 |
      من شدیدا موافقم .
  • محمد باهوش

    محمد باهوش

    14 تیر 1398 ساعت 16:36 |
    مهدی چه خبر بابا تریدی مکس رو اسیر کردی با این کارت .
    راستی آی دی تلگرامت مشکل داره تصحیحش کن.
    هیچ کس جز من ارزش کارت رو نمیفهمه .
    من کلا مکس کار نمیکنم ولی ارزش ضبط آموزش رو میفهمم .
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      14 تیر 1398 ساعت 20:12 |
      قربون تو محمد جان , خبر سلامتی! :)
      والا من به همه همیشه توصیه میکنم و کردم که وابسته به مکس نباشن و با برنامه های دیگه هم کار کنن، توی دنیای مکس اسیر نشن به قول شما :)
      اگه بشه یه چندوقت دیگه این سطح هم تکمیل می شه.
      آی دی تلگرام رو هم چک کردم مشکلی ندیدم, ممنون که گفتی.
      مکس برنامه ی خوبیه این آموزش هارو یه نگاه بنداز شاید تونستی یه ماهه همه اش رو یاد بگیری!
      ضمن اینکه شما لطف داری :)

      چی بلدی محمد جان به منم یاد بده خوب :))
      زیبراش و بلندر و مایا .....!
      قول می دم شاگرد خوبی باشم :)
  • احمد

    احمد

    19 تیر 1398 ساعت 14:18 |
    چ خوب. ممنون از استاد عزیز
    • مهدی افراسیابی

      مهدی افراسیابی

      21 تیر 1398 ساعت 01:28 |
      خدا شاهده من استاد نیستم :))
      به قول یه بزرگواری من حتی شاگرد هم نیستم!

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

خدا شاهده من استاد نیستم :))
به قول یه بزرگواری من حتی شاگرد هم نیستم!

مهدی افراسیابی مهدی افراسیابی 21. تیر, 1398 |

چ خوب. ممنون از استاد عزیز

احمد احمد 19. تیر, 1398 |

قربون تو محمد جان , خبر سلامتی! :)
والا من به همه همیشه توصیه میکنم و کردم که...

مهدی افراسیابی مهدی افراسیابی 14. تیر, 1398 |

مهدی چه خبر بابا تریدی مکس رو اسیر کردی با این کارت .
راستی آی دی تلگرامت...

محمد باهوش محمد باهوش 14. تیر, 1398 |