میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
radius-effector-overview
دوشنبه 27 آبان 1392
در
مقالات

افکت PolyFX در نرم افزار 3ds Max

دوشنبه 27 آبان 1392
گاهی وقت ها شاید این سوال براتون پیش اومده که چطور میتونید یک افکت موشن گرافیکی زیبا رو در نرم فزار 3ds Max ایجاد کنید. افکتی که تشکیل دهنده اون تعداد زیادی ذرات و پارتیکل باشه و به عنوان مثال این ذرات با تجمع در یکجا جسم و آبجکتی رو تشکیل بدن و یا اینکه بخواهید آبجکتی رو به ذرات ریزی تبدیل کنید. خب میدونید وقتی صحبت از ایجاد اینگونه افکت ها میشه اولین چیزی که به ذهن میرسه استفاده از سیستم ذره ای (Particle System) در نرم افزارهاست. مثلا افکتی که ما در بالا دربارش صحبت کردیم توسط سیستم ذره ای نرم افزار Cinema 4D و ابزاری به نام PolyFX به بهترین شکل امکانپذیره .
 
معرفی Radius Effector ابزاری جهت ایجاد افکت های موشن گرافیک در 3ds Max
 
اما امروز میخوایم درباره ایجاد یه چنین افکتی در نرم افزار 3ds Max صحبت کنیم . خب مکس هم سیستم ذره ای قدرتمندی داره و کارهای فوق العاده ای باهاش میشه انجام داد و همچنین در کنار سیستم ذره ای مکس ( پارتیکل فلو ) پلاگینی نیز برای مکس ارائه میشه به نام Thinking Particles که بعنوان یک ابزار کامل و جامع در بخش سیستم ذره ای به کمک نرم افزار تری دی مکس میاد . البته در آینده اگه فرصتی باشه درباره این پلاگین Thinking Particles نیز بصورت کامل صحبت خواهیم کرد.
حالا اگر ما بخوایم افکتی همانند PolyFX مربوط به نرم افزار Cinema 4D رو اکنون در نرم افزار 3ds Max ایجاد کنیم، اینکار با پلاگین Thinking Particles و با کمک ابزاری به نام Radius Effector کاملا امکاپذیره و درواقع ابزار مورد نظر امروز ما Radius Effector نام داره .
 
معرفی Radius Effector ابزاری جهت ایجاد افکت های موشن گرافیک در 3ds Max
 
نمیشه اسم Radius Effector رو یک پلاگین گذاشت چرا که درواقع این ابزار یک تنظیمات پیچیده از قبل تعریف شده برای پلاگین Thinking Particles محسوب میشه و شاید بشه اسمش رو یک Preset برای TP گذاشت. سازنده Eloi Andaluz لقب اون رو Blackbox پلاگین Thinking Particles قرار داده. کار کردن با ابزار Radius Effector بسیار سادست و حتی اگه شما کارکردن با پلاگین Thinking Particles رو بلد نباشید Radius Effector با پارامترهایی که در اختیار شما قرار میده امکان ایجاد افکت مورد نظرتون رو به ساده ترین شکل ممکن در اختیارتون قرار میده . شما فقط کافیه که یک عنصر TP در مکس ایجاد و فایل Radius Effector که با فرمت thi هست رو در TP فراخوانی کنید . پس از اینکار خواهید دید که چه بخش های متنوعی در پارامترها قرار خواهد گرفت.
 
ویدئویی برای آشنایی کلی با این ابزار قدرتمند و پرکاربرد توسط سازنده ساخته شده و در این ویدئو مثالهای جالبی از کارهایی که میتوان با کمک این ابزار ایجاد کرد رو به نمایش گذاشته . پیشنهاد این ویدئو رو حتما تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 20 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 10 مگابایت

 
جالبه که بدونید این ابزار بصورت کاملا رایگان در اختیار کاربران و علاقمندان قرار گرفته و شما میتونید با مراجعه به وبسایت سازنده اون رو دریافت کنید . البته سازنده درخواست کرده درصورتی که از این ابزار در کارهای تجاری استفاده میکنید مبلغی رو بعنوان کمک مالی برای توسعه این ابزارها براش در نظر بگیرید که با مراجعه به وبسایتش میتونید اینکار رو انجام بدید . به هر حال من لینک دانلودش رو روی سرور سایت قرار دادم تا بتونید به راحتی این ابزار کاربردی رو دانلود کنید و مورد استفاده قرار بدید .
 
 
امیدوارم که بتونید به بهترین شکل ممکن از Radius Effector استفاده کنید
درضمن برای این ابزار 3 ویدئو آموزشی منتشر شده که سعی میکنم در اولین فرصت آموزشها رو هم در اختیارتون قرار بدم
 
مطمئن باشید که حضور شما در قسمت نظرات باعث ادامه اینگونه فعالیتها خواهد بود . پس منتظر حضور گرم همه شما عزیزان هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 62 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید