میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
realflow-10-new-features
یکشنبه 30 آبان 1395
در
مقالات

ویژگی های جدید RealFlow 10

یکشنبه 30 آبان 1395
ریل فلو جدید اینبار نه با عنوان RealFlow 2016 بلکه با نام RF10 رونمایی شده تا نشان دهنده انتشار ورژن 10 این نرم افزار از سال 1998 تا به امروز باشد. البته شاید next limit قصد دارد نحوه ی اسم گذاری این نرم افزار قدرتمند را با انتشار آپدیت های موردی از این پس اینگونه قرار دهد چیزی مانند نسخه 2.5 سال 2002
 
از نام گذاری ریل فلو جدید که بگذریم کاور کار به گونه ای جلب توجه میکند که انگار next limit بیشتر تمرکز خود را برروی شبیه سازی های عظیم قرار داده که حضور قدرتمند dyverso ها می تواند بیانگر این مطلب باشد. nextlimit هر چند، هر ساله ورژن جدیدی از این نرم افزار را عرضه میکند ولی انتظار می رود آپدیت ها به گونه ای باشد که دست توسعه دهندگان نیز در این نرم افزار بازتر شده و شبیه سازی های خاص بیشتر به این سمت برود. انتظار دیگری که کاربران از این کمپانی دارند این است که قبل از انتشار نسخه نهایی تست های کافی از این نرم افزار بعمل آید تا شاهد باگ های عجیب و قریب کمتری در این نرم افزار محبوب باشیم !
 
01
 
از همه ی این صحبتها که بگذریم اکنون ما شاهد عرضه یکی از بهترین و منعطف ترین نرم افزار ها در بخش شبیه سازی مایعات و شاید با حضور Dyverso های جدید بتوان در بخش داینامیک نیز باشیم. صحبت را همین جا کوتاه کرده  و شما را به اصل مطلب یعنی ویژگی های جدید و بهبودهای ریل فلو جدید جلب می کنم. با ما همراه باشید.
 

بهبود دو برابری GPU در Dyverso

ساختار DYVERSO solver برای اغلب GPU ها و CPU های چند هسته ای باز طراحی شده و همین امر باعث بهبودهای زیر شده:
  • GPU CUDA 2x
  • GPU OpenCL 2x
  • CPU 1.5x
  • GPU 3x (Over CPU)*
 (*)Intel(R) Core(TM) i7-3930K CPU @ 3.20GHz, 3201 Mhz, 6 Core(s), 12 Logical Processor(s) NVIDIA Quadro K6000 GPU, 2880 NVIDIA CUDA® parallel processing cores.
 
همینطور می تونید در تصویر زیر بهبودهایی که در RF10انجام شده رو با RF2015 مشاهده و مقایسه کنید:
 
02
 
مشخصات
مدت زمان : 7 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 3 مگابایت
 
خیره کنندس نه ؟!
 

انقلابی در Dyverso

ما در RF10 شاهد اضافه شدن Dyverso های جدیدی خواهیم بود. که از جمله آنها میشه به موارد زیر اشاره داشت:
 
Dyverso Multiphysic solver: elastic : که برای شبیه سازی آبجکت هایی با حالت نرم و پلاستیکی استفاده می شود. البته یه همچین چیزی قبلا در ریل فلو بوده ولی نه با عنوان Dyverso، بلکه با نام soft body که میشد با تنظیماتی که داره به یه همچین حالات منعطفی رسید، اما قطعا ورود Dyverso به این معنیه که میخواد همون نوع شبیه سازی رو در یک حجم بزرگتر و با سرعت قابل قبول تری انجام بده.
 
Dyverso Multiphysic solver: rigid : این solver جهت شبیه سازی rigid body ها به صورت Dyverso تعبیه شده است.
 
 
Dyverso Multiphysic solver: granulars: این solver جهت شبیه سازی دانه های ریز همچون شن و ماسه، دانه های برف و ... کاربرد دارد. در نسخه های قبل جهت شبیه سازی چنین چیزی باید دست به دامان پلاگینهایی میشدید که توسط شرکت های دیگر برای ریل فلو ساخته شده و به فروش می رسید.
 
مشخصات
مدت زمان : 38 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 7 مگابایت
 
افزایش سرعت شبیه سازی در بهبود اخیر Position Based Dynamics )Dyverso PBD solver) نیز یکی دیگر از اتفاقات خوب در این نسخه است. (این solver کاملا با solver های دیگر ریل فلو متفاوت است) Dyverso PBD از SPH  ها سریعتر بوده و از GPU نیز پشتیبانی می کند. با وجود اضافه شدن Dyverso Multiphysic solver: granulars  با Dyverso PBD solver نیز می توان granular را شبیه سازی کرد.
 
همچنین می توان گفت شبیه سازی در هایبریدوها 2 برابر سریعتر از قبل شده است.
 

Workflow

ریل فلو جدید در workflow نیز همراه بهبودهایی بوده که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
Pack and go: قسمتی است که مواد لازم پروژه تان رو می تواند در قالب یک فایل zip خروجی گرفته و به عنوان یک کپی بسیار خوب برای استفاده های بعدی در مسیر مورد نظر داشته باشید. فایل های sd, obj, abc, mxs، تصاویر HDR و ... بخشی از فایل های خروجی این قسمت هستند.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 7 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 4 مگابایت
 
Scene info: این قسمت نیز همچون قبل وجود دارد با این تفاوت که اینبار می تواند اطلاعات بیشتری از Scene را در اختیار شما قرار می دهد. مثلاً می توانید تصاویر thumbnail از Scene تان را ذخیره کنید.
 
Quick access tool: این ابزار دسترسی به نود های ریل فلو رو فقط با ctrl+1 میسر می کند. چیزی که در نسخه قبلی صرفا از RE و با دکمه tab در دسترس کاربران قرار می گرفت.
 
مشخصات
مدت زمان : 51 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 4 مگابایت
 
قسمت project manager نیز به ریل فلو جدید اضافه شده تا دسترسی به پروژه هایتان سریعتر و بهتر انجام گیرد.
 
مشخصات
مدت زمان : 22 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 2 مگابایت
 
Scene node tree: می توانید تعدادی نود (مثلا آبجکت) را  در زیر مجموعه ی یک نود دیگر (مثلا point) قرار داده و همه ی تغییرات (تغییر scale و ...) مورد نظرتان را در آن نود اصلی انجام داده تا به آنها نیز اعمال شود. با این کار نیازی به تعریف آبجکت در بخش Parent نیز نخواهید داشت.چیزی شبیه گروه ولی با قابلیتهای بیشتر.
 
مشخصات
مدت زمان : 43 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 5 مگابایت
 
optional embedding: می توانید option هایی را به صورت اختیاری به صحنه تان اضافه یا کم کنید.
 
Export panel : Export panel نیز به عنوان تبی به node params اضافه شده تا node params نیز 4 تایی شود :). این بخش باعث می شود که شما برای دسترسی به برخی از فرمت های رایج نیازی به سوییچ به EC نداشته باشید.
 
مشخصات
مدت زمان : 20 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 2 مگابایت

Daemon ها

Particle skinner : می تواند آبجکت شما را پر از پارتیکل کرده و حالت های rigid یا softbody elastic و ... را نیز بر روی آنها اعمال کند.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 31 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 3 مگابایت
 
Fall off object mode: آبجکت میتونه برای Fade کردن و کنترل دقیق نیروی یک Daemon مورد استفاده قرار بگیره که چطور باید اون نیرو ناپدید بشه.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 54 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 10 مگابایت
 
Kvolume object: قابلیت جدیدی که به Kvolume اضافه شده این است که با برخورد آبجکت به پارتیکلها تنها همان قسمت از پارتیکلها حذف خواهند شد و هیچ جا به جایی و پراکندگی ای در سایر پارتیکل ها رخ نمیده.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 9 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 5 مگابایت

 
قابلیتهای دیگری نیز به ریل فلو جدید اضافه شده که عبارتند از:
  • بهبود در bitmap emitter
  • تشخیص بهتر در برخوردهای مداوم
  • پشتیبانی بهتر از مانیتورهای 4K
  • یکسان سازی bounded options در daemon ها
  • استفاده از متغیرهای محیطی داخل پنجره رفرنس
 
در ادامه ازتون دعوت میکنم ویدئوی معرفی کلی ویژگی های جدید RealFlow 10 رو تماشا کنید
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 30 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 33 مگابایت
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 29 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید