میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
revit-kepler-review
شنبه 9 آبان 1394
در
اخبار دنیای CG

از سنت شکنی Autodesk با Revit Kepler تا آشتی Chaos Group با Revit

شنبه 9 آبان 1394
با سلام به دوستان عزیز و علاقه مندان به نرم افزار رویت. شرکت آیتودسک به تازگی روی نسخه جدیدی از نرم افزار Revit مشغول به کار هست به نام Autodesk Revit Kepler که در سال 2016 اون رو ارائه خواهد کرد. جالبه که این شرکت بر اساس سنت همیشگی خود که اسم نرم افزار رو در کنار سال ارائه اون قرار می داد عمل نکرده و بجای اون واژه Kepler رو به اسم این نرم افزار اضافه نموده ولی به احتمال زیاد شاهد آخرین نسخه Revit 2017 در کنار انتشار Revit Kepler نیز خواهیم بود. اما به احتمال زیاد در نسخه های بعدی Revit Kepler جایگزین Revit خواهد شد. در حال حاضر این نرم افزار به صورت رایگان در قالب نسخه پیش از انتشار در اختیار شرکت ها و افرادی که به صورت حرفه ای با نرم افزار کار میکنن قرار گرفته و شرکت آیتودسک با جمع آوری بازخورد ها و پیشنهادات و کشف ایرادات و باگ های احتمالی در صدد هست که این نسخه از نرم افزار بعد از ارائه کمترین مشکلات رو داشته باشه. چندی قبل این نسخه رو دریافت کردم و برخی تغییرات معماری که در این نرم افزار مشاهده کردم رو در ادامه ذکر خواهم کرد.
 
در بالای نرم افزار عبارت Autodesk Revit Kepler Not For Resale Version به چشم میخوره و اون جمله یه یاد آوریه که یه وقت کاربری به سرش نزنه نرم افزار رو بجای تست کردن بفروشه که البته بعید هم نیست. در ابتدا هنگامی که روی یک فایل جهت اجرا کلیک میکنیم مشاهده میکنیم که فایل مربوطه آپگریت میشه و کمی این فرایند بسته به حجم فایل طول خواهد کشید و نرم افزار از ما در پیامی درخواست میکنه که فایل مربوطه رو ذخیره کنیم تا بر اساس رویت کپلر تمپلیت فایل تنظیم بشه و دوباره که خواستیم روی اون فایل کار کنیم سریع باز بشه.
 
01-revit-kepler-review
 
بعد از باز شدن فایل در نگاه اول ظاهر نرم افزار تغییر زیادی نکرده و همون محیط آشنای قدیمی رو باز هم مشاهده خواهیم کرد.
 
02-revit-kepler-review
 
ولی برخی پیشرفت ها در پشت زمینه نرم افزار انجام شده که برخی تغییرات در قسمت معماری رو خواهیم گفت.
 

بهبود کیفیت رندر و بهینه شدن تنظیمات در پنجره رندر

03-revit-kepler-review
 
همونطور که در جریان هستین سیستم رندر در نرم افزار رویت بسیار ساده هست و آیتودسک از موتور رندر منتال ری به صورت پیش فرض استفاده کرده ولی در این نسخه از نرم افزار قسمت Rendering Quality Settings به تنظیمات رندر اضافه شده و لِوِل ها یا سطوح رندر قابل مشاهده و تنظیم می باشد.
 
04-revit-kepler-review
 

بهبود کارایی Autodesk Raytracer

05-revit-kepler-review
 
این قابلیت در این نسخه در تمامی حالات رندر فعال می باشد و نیاز به انتخاب این گزینه قبل از رندر نمی باشد. همچنین در هنگام پیش نمایش یک متریال این امکان را داریم که دو حالت Draft و یا با کیفیت Production Quality متریال را نگاه کنیم.
 

اضافه شدن قابلیت Background در تنظیمات رندر

06-revit-kepler-review
 
این قابلیت در هنگام رندر کمک میکنه که پشت زمینه کار ترنس پرنت یا شفاف رندر بشه و پس از خروجی گرفتن PNG یا TIFF پشت زمینه جدید در فتوشاپ به کار اضافه بشه.
 

اضافه شدن گزینه Import Shape

07-revit-kepler-review
 
جهت کیفیت و سازگاری بالاتر وارد کردن اشکال سه بعدی نسبت به بقیه حالات ایمپورت در نرم افزار گزینه Import Shape اضافه گشته این قابلیت ایمپورت فایلهای SAT و همچنین فایلهای نرم افزار Rhinoceros را با سهولت کیفیت بالاتر انجام می دهد. اشیاء ایمپورت شده به صورت یک فمیلی در نرم افزار استفاده خواهند شد و البته قابلیت ادیت هم نخواهند داشت.
 
08-revit-kepler-review
 
مدل ایمپورت شده در تصویر بالا قابلیت ادیت نداره و کل اون بصورت یک شکل واحد جابجا خواهد شد.
 

بهبود قابلیت نمایش در دیوارها

09-revit-kepler-review
 
به منظور بهبود عملکرد باز کردن و نمایش دیوار ها در صفحه و به روز رسانی سریع تر پروژه ای که نمایش داده می شود، تنها دیوارهایی که در صفحه نمایش قابل مشاهده است پردازش می شود و بقیه درنظر گرفته نمیشوند. علاوه بر این، اگر روی صفحه یک دیوار بسیار کوچک به نظر برسه به عنوان خطوط ساده نمایش داده خواهد شده، بدون در نظر گرفتن جزئیات سطح اختصاص داده شده در اون ویو خاص و البته این حالت شامل بقیه موارد ترسیمی در دید های سه بعدی نیز خواهد شد.
 

بهبود قابلیت تنظیم متن هنگامی که جهت شمال پروژه چرخش داشته باشه (Text orientation when rotating Project North)

10-revit-kepler-review
 
هنگامی که شما از ابزار چرخش شمال پروژه استفاده می کنید این گزینه جدید اجازه می دهد تا مشخص کنیم که آیا متن ها هم باید با مدل چرخش داشته باشند و یا جهت های فعلی خود را در آن ویو خاص حفظ کنند یا خیر.
 

Family Type dialog enhancements

11-revit-kepler-review
 
بهبود در وضعیت ساخت، ادیت و تنظیم پارامتر های فمیلی ها و امکان قفل نمودن خطوط مماس در حالتهای رسم , symbolic, reference یا هنگام ترسیم خطوط در فمیلی ادیتور.
 

قابیت پارامتریک کردن عناصر ترسیمی

12-revit-kepler-review
 
هم اکنون در یک پروژه  قادر هستیم تا عناصر ترسیمی را پارامتریک کنیم.
 

بهبود تنظیمات گزینه View Range در حالتی که مشخص میشه عمق دید به سمت بالاست یا پایین

13-revit-kepler-review
 

پیش نمایش نرده در قسمت تنظیمات آن

14-revit-kepler-review
 

بهینه شدن قسمت تنظیمات در پنجره فیلتر جهت دسته بندی و چیدمان درختی

15-revit-kepler-review
 

اصلاح پله های چندگانه با تغییر در ارتفاع طبقات

16-revit-kepler-review
 
در فعال کردن گزینه Multistory Stairs در هنگام ترسیمات پله اگر ارتفاع طبقات تغییر کنه یا اصطلاحا Level ها تغییری بکنه به طور اتوماتیک تعداد پله ها هم محاسبه و تغییر خواهد کرد.
 

تغییر در پنجره Family Type جهت ساختن پارامتر و تنظیمات آن برای فمیلی

17-revit-kepler-review
 

 
و اینو بگم که البته خیلی قسمتهای دیگه هم تغییر کرده که یا من ندیدم و یا مربوط به قسمت های غیر معماری نرم افزار میشه بطور مثال نرم افزار در قسمتهای مربوط به Structural , Mechanical, Electrical, and Plumbing تغییراتی داشته که توضیح درباره این قسمتها رو میسپارم به متخصصین اون قسمت ها. نمیدونم در جریان هستین که نرم افزار رویت سه بخش مهم داره که رشته های معماری و عمران و مهندسینی که در زمینه تاسیسات فعالیت دارن رو در یک پروژه به هم پیوند میده.
 

موتور رندر V-Ray برای Revit

19-revit-kepler-review
 
اما خبری که برام جالب بود و نبودنش مدتها در این نرم افزار محسوس بود عدم ارائه موتور رندر V-ray برای نرم افزار رویت بود و سالها بود که شرکت Chaos Group با نرم افزار رویت قهر کرده بود. ولی خوشبختانه مثل اینکه Chaos Group از در آشتی در اومده و قراره برای اولین بار پس از مدتها جهت نرم افزار رویت موتور رندر قدرتمند V-ray ارائه بشه و البته نمیدونم بعد از این آیا میزان مراجعه و خروجی گرفتن از این نرم افزار به نرم افزار های دیگر سه بعدی جهت ارائه توسط کاربرها چقدر تغییر میکنه و البته اینو میدونم که اگر در نمایش لند اسکیپ و عناصر موجود در اون مثلا RPC ها تجدید نظری بشه و کلا این موتور رندر بتونه با ابتکاراتی نقایص رو رفع کنه احتمالا خیلی از کاربرها تمام نیاز هاشون رو در همین نرم افزار برطرف میکنن و دیگه نیازی نباشه فایل نهایی رو خروجی گرفت برای بقیه نرم افزارها ولی با توجه به محدودیت های این نرم افزار بعید میدونم این امر صد درصد اتفاق بیفته ولی اگه بشه اصطلاحا چی میشه. البته فکر میکنم قابلیتهای جالبی برای اون در نظر گرفته شده مثلا استفاده از هدست واقعیت مجازی برای دیدن پروژه از هر طرف بصورت زنده و ریل تایم و تغییر متریالهای پروژه بصورت ریل تایم و خیلی قابلیتهای دیگه ...
 
اما در ادامه تصاویر و لینک خبر و فیلم تبلیغاتی کوتاهی رو از ارائه این قابلیت جدید مشاهده خواهید کرد.
 
استفاده از قابلیت هدست تصاویرمجازی
 
18-revit-kepler-review
 
نمایش گزینه V-ray در نرم افزار رویت در تصویر ذیل صحت خبر رو تایید میکنه.
 
20-revit-kepler-review
 
در این لینک میتونید خبر مربوط به V-Ray و Revit رو در سایت Chaos Group مشاهده کنید
و البته یه فیلم تبلیغاتی کوتاه در این زمینه
 
مشخصات
مدت زمان : 33 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 5 مگابایت

 
در پایان اینکه نکته ای رو که به اشتباه برخی از کاربر ها از این نرم افزار انتظار دارن رو یاد آور می شوم و اون اینه که ماهیت اصلی نرم افزار رویت ترسیمی هست و اینکه چون توانایی مدلینگ سه بعدی و رندر هم در این نرم افزار وجود داره نباید انتظار مواردی که تخصص اصلی نرم افزار نیست رو از اون داشته باشید بخصوص رندر ولی با کمی دقت و یادگیری تنظیمات، یه کاربر حرفه ای این برنامه می تواند رندر های خوبی هم ارائه بده.
 
بطور مثال تصاویر ذیل نمونه های نسبتا خوبی از قابلیتهای این نرم افزار و برخی از این رندرها می باشد.
 
21-revit-kepler-review
 
22-revit-kepler-review
 
24-revit-kepler-review
 
25-revit-kepler-review
 
26-revit-kepler-review
 
به مرور زمان قابلیتهای دیگر این نرم افزار تقویت و نقایص برطرف خواهد شد و فکر میکنم در آینده اتفاقات خوبی برای این نرم افزار خواهد افتاد و البته فقط باید تا اون زمان صبر کرد.
 
موفق و پیروز باشید
 
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 22 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید