میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
richdirt-overview
پنج‌شنبه 16 آذر 1391
در
مقالات

کثیف کاری بیشتر در تکسچر ها

پنج‌شنبه 16 آذر 1391
سلام
 
امروز میخوام یه پلاگین جالب و کاربردی رو بهتون معرفی کنم . این پلاگین بیشترین کاربرد رو برای کسانی داره که کار معماری و نمای ساختمانی انجام میدن و به شکل مستقیم مربوط میشه به متریال ادیتور در نرم افزار تری دی مکس . نام این پلاگین RichDirt هستش .
 
کار اصلیش کثیف کاری بر روی تکسچر شماست . تا حالا به تکسچر ساختمانها و یا دیوار ها دقت کردید . هیچوقت یه تکسچر صاف ، تمیز و یکدستی رو ندارن به عنوان مثال لبه دیوارها یا لبه پنجره ها دارای یه سری لکه هاییه که بر اثر ریزش بارون و آب بوجود اومده .
 
برای اینکه دقیقا متوجه منظورم بشید پیشنهاد میکنم که به تصاویر زیر یه نگاهی بندازید :
 
معرفی پلاگین RichDirt ، ابزاری کاربردی جهت استفاده در 3ds Max
معرفی پلاگین RichDirt ، ابزاری کاربردی جهت استفاده در 3ds Max
معرفی پلاگین RichDirt ، ابزاری کاربردی جهت استفاده در 3ds Max
 
اگه بخواهید بصورت دستی یه چنین افکتی رو ایجاد کنید حتما بهترین گزینه فتوشاپ خواهد بود ولی خب فرض کنید قراره برای یک شهر کامل یه چنین افکتی رو بسازید . اونوقت دیگه اینکار با فتوشاپ تقریبا غیر ممکنه . عکس زیر رو ببنید :
 
معرفی پلاگین RichDirt ، ابزاری کاربردی جهت استفاده در 3ds Max
 
توی چند تا مطلب قبل به معرفی یه اسکریپتی پرداختیم که میشد باهاش یک شهر رو در تری دی مکس ساخت ( شهر ها در کد های مکس اسکریپت ) . حالا با کمک این پلاگین میتونید تکسچر های شهری که با اون اسکریپت ساختید رو طبیعی تر کنید :)
خب حالا با کلیات کار این پلاگین آشنا شدید . بهترین اسمی که بشه برای این کار گذاشت همون کثیف کاریه . این پلاگین در مکس بصورت یک Map هستش و با موتور MentalRay و Vray بصورت صد در صد تست شده و جواب داده .
امیدوارم که این پلاگین مفید واقع بشه و بتونید باهاش پروژه های خوبی رو بسازید .
منتظر نظرات شما عزیزان هم هستم .
مطالب سایت رو بدون ذکر منبع (www.Mostafa3D.com) کپی نکنید .
جمعه خوبی داشته باشید .
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 31 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید