میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
snow-gun-painter-released
پنج‌شنبه 22 اسفند 1392
در
مقالات

ابزار جدید ساخت برف در 3ds Max

پنج‌شنبه 22 اسفند 1392
چند روز پیش شاهد رونمایی از ابزار جدید دیگری برای نرم افزار 3ds Max از طرف Clovis بودیم. حتما نام این هنرمند رو به خاطر دارید. اگه یادتون باشه چندی پیش نیز این شخص از ابزاری رونمایی کرد به نام Fur Guides Painter که جهت تسهیل فرم دهی مو در تری دی مکس استفاده میشد و حالا باز هم شاهد انتشار ابزار جدیدی از طرف اون هستیم به نام SnowGUN Painter که در زمینه ساخت برف در نرم افزار 3ds Max مورد استفاده قرار میگیره.
 
انتشار پلاگین SnowGUN Painter ابزاری جهت ساخت برف در 3ds Max
 
در نرم افزارهای مختلف سه بعدی سازی ایجاد برف همیشه یک چالش بزرگ برای هنرمندان این عرصه بوده. البته تاکنون راهکارهای بسیاری در این زمینه ارائه شده. سال پیش در سایت مطلبی رو منتشر کردیم با عنوان زمستان به سبک تری دی مکس و در اون مطلب پرداختیم به معرفی پلاگین SnowFlow که میشه گفت ابزار محبوبی در این زمینه بحساب میاد. اما همه ما میدونیم که SnowFlow هم راه حل کاملی جهت ساخت و ایجاد برف نیست و کمبود های زیادی داره. ساخت برف با پلاگین SnowFlow بیشتر حالت خودکار داره و خیلی نمیشه کنترل دقیقی برای بخش های مختلف داشت. مثلا اگه قرار باشه برفی رو بصورت خیلی دقیق در گوشه های اجسام و آبجکتهای موجود ایجاد کنید، خب SnowFlow راه حل خوبی نیست.
 
انتشار پلاگین SnowGUN Painter ابزاری جهت ساخت برف در 3ds Maxاما ابزار SnowGun Painter که بتازگی منتشر شده تا حد زیادی این مشکل رو برطرف کرده و کاربران این ابزار میتونن با کمک SnowGun Painter بشکل کاملا دقیقی برف مورد نظر خودشون رو به سبک Painting در نرم افزار 3ds Max ایجاد کنن. اگه بخوایم ابزار SnowGun Painter  رو تعریف کنیم شاید بشه گفت که نامش دقیق ترین تعریفی هست که میشه به زبان آورد. ابزار SnowGun Painter درست همانند یک اسلحه ساخت برف در اختیار شما قرار میگیره و در هرجایی که دوست داشته باشید میتونید برف مورد نظر رو بسازید.
 
فرآیند ساخت برف به کمک این ابزار در دو متد BlobMesh و Frost انجام میشه. متد اول یعنی BlobMesh بدون نیاز به هیچگونه پلاگین ثانویه برف مورد نظرتون رو ایجاد میکنه ولی متد دوم یعنی Frost اینکار رو با کمک پلاگین Thinkbox Frost انجام میده و این مساله بدیهی است که در متد دوم گزینه های جذاب و دقیقتری جهت تنظیمات و تغییرات مورد نظر در اختیار شما قرار میگیره.
 
خب توضیح در اینباره خیلی طولانیه و فکر کنم بهتر باشه که ویدئوی مربوط به معرفی این ابزار رو تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 21 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 27 مگابایت

 
خیلی خوشحالم از اینکه Clovis شروع کرده به انتشار ابزارهاش و امیدوارم که به همین روندش ادامه بده. در همین بخش ساخت برف Clovis ابزارهای دیگری رو هم ساخته مثل SnowGun Realtime که برای ایجاد برف در یک ناحیه بصورت کلی هست (تقریبا شبیه به SnowFlow البته خیلی جالبتر) و همینطور Collision Tesselate و SnowGun Deform که جهت فرم دهی به حالت های برف استفاده میشه و Clovis گفته قصد داره این ابزارها رو هم در قالب پکیجی ارائه کنه.
 
دوستان میدونید که آخر سال هست و ما هم بشدت مشغول کار بر روی فعالیتهای جدید در سایت هستیم که داریم تمام تلاش خودمون رو میکنیم تا در سال جدید اونها کلید بخورن و انتظار داریم شما هم با حضور گرم و همیشگی بهمون انرژی بدید تا بتونیم با قدرت بیشتری ادامه بدیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 77 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید