میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
vray3-beta-for-maya-released
شنبه 2 فروردین 1393
در
اخبار دنیای CG

موتور رندر V-Ray 3.0 برای Maya منتشر شد

شنبه 2 فروردین 1393
روز گذشته از طرف کمپانی Chaos Group خبر انتشار نسخه بتا انجین رندرینگ V-Ray 3.0 برای نرم افزار Maya منتشر شد. توسعه و ویژگی های جدیدی در این نسخه از انجین وی ری برای مایا اضافه شده که البته قبلا شاهد افزوده شدن اکثر اونها در نسخه مخصوص مکس بودیم. بعنوان برجسته ترین توسعه و ویژگی های این نسخه میشه به بهبود در سرعت Ray Tracing تا 5 برابر، افزوده شدن متد جدید Progressive Rendering در انجین، پشتیبانی از چند تکنولوژی Open Source مثل OpenSubdiv، Alembic، OSL و...، توسعه در بخش Subsurface Scattering - SSS اضافه شدن شیدر جدید ساخت پوست با نام VRaySkinMtl، توسعه بخش V-Ray RT و همینطور ویژگی های دیگری که قبلا به اونها اشاره داشتیم.
پیشنهاد میکنم جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره V-Ray 3.0 به مطلب زیر مراجعه کنید :
 
 
البته در مطلب بالا به ویژگی های جدید V-Ray مخصوص نسخه مکس اشاره شده ولی اکثر اون ویژگی ها حالا روی 3.0 V-Ray مایا نیز اضافه شده. البته این نکته هم ناگفته نماند که در نسخه Maya چند ویژگی جدید وجود داره که در مکس شاهد اونها نبودیم مثل پشتیبانی از چند تکنولوژی جدید Open Source که در بالا به برخی از اونها اشاره کردیم و همینطور پشتیبانی از فرمت Voxel، پشتیبانی از OpenVDB و Field3D و توسعه در بخش Texture Baking و افزوده شدن آپشن هایی مخصوص Ptex و... که در V-Ray 3.0 مایا شاهد اونها نیز خواهیم بود.
 
جهت آشنایی بیشتر با V-Ray 3.0 برای نرم افزار Maya ویدئوی زیر رو تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 11 دقیقه و 6 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 26 مگابایت

 
و در انتها هم به این نکته اشاره کنم که این نسخه بتاست و نسخه نهایی هنوز برای مایا منتشر نشده. پس از تست های نهایی بر روی بتا و برطرف کردن مشکلات احتمالی، نسخه نهایی نیز منتشر خواهد شد. این خبر روز گذشته منتشر شد که بابت تاخیر در انتشارش هم پوزش میخوام و اطمینان دارم که این خبر برای کاربران مایا بسیار خوشحال کننده خواهد بود.
 
درضمن یه نکته ای رو هم اشاره کنم و اونم اینکه کمپانی Chaos Group با دستی پر داره به استقبال رویداد مهم SIGGRAPH 2014 میره که حتما بزودی مطلبی درباره دست آوردهای جدید Chaos Group که قراره در SIGGRAPH 2014 از اونها رونمایی بشه خدمت شما ارائه خواهد شد. و این رو هم اضافه کنم که امسال نیز مانند سال گذشته وبسایت با پوشش خبری رویداد SIGGRAPH در خدمت شما خواهد بود و با این تفاوت که امسال از طریق صدا (پادکست) نیز با شما در ارتباط هستیم و امیدواریم که در اینباره موفق عمل کنیم.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 35 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید