میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
vue11-released
پنج‌شنبه 18 آبان 1391
در
اخبار دنیای CG

رونمایی از Vue 11

پنج‌شنبه 18 آبان 1391
شرکت e-onsoftware در هفته گذشته خبر انتشار نسخه جدید نرم افزار Vue یعنی Vue11 رو در ماه نوامبر داد و طبق وعده ای که داده بود در 5 نوامبر 2012 چیزی حدود سه روز پیش این نسخه از نرم افزار Vue منتشر شد .

در این مقاله قصد دارم به امکانات جدید اون بپردازم ولی قبل هر چیز یه نکته ای رو بگم و اون اینکه مطالب و منابع درباره جزئیات این نسخه جدید خیلی محدوده و تا کنون هیچگونه ویدئویی که به شرح مفصل و کاملی از ویژگی های جدید اون بپردازه من ندیدم . البته یه شرح کلی در سایت e-onsoftware منتشر شد . که منم هم مطالبم رو بر اساس همین منبع مینویسم .

حتما با Vue آشنا هستید ! یا شاید هم اسمش رو تا حالا شنیده باشید . این نرم افزار کار اصلیش در زمینه ساخت Environment های سه بعدیه مثل یه جنگل ، دشت ، کوهستان ، مناظر وسیع با جزئیات بالا . اگه بخوام این کار دقیقش رو براتون شرح بدم یکی از گزینه هایی که میشه بهش اشاره کرد فیلم آواتاره . مناظر فوقالعاده این فیلم رو دیدید ؟ جالبه که بدونید این نرم افزار هم در ساخت اون مناظر سهیم بوده .

شرکت e-onsoftware از نرم افزار Vue11 رونمایی کرد

حالا میریم سراغ ویژگی های جدید این نسخه . یه سری ویژگی های کلی هستن مثل افزایش سرعت در رندرها ، بهبود بخشی ابزار های terrain و EcoPainter ، و...

اما ویژگی جدید که در این نسخه خیلی برجسته هست و شرکت e-onsoftware هم خیلی روی اون مانور داده ابزار EcoParticles میباشد .

شرکت e-onsoftware از نرم افزار Vue11 رونمایی کرد

EcoParticles - یک تکنولوژی جدید در نرم افزار Vue محسوب میشه و به عنوان یک سیستم ذره کامل میشه روش حساب کرد . این ابزار در ساخت برف ، باران ، آبشارها ، انفجار ، آتش ، دود ، گرد و غبار ، گردباد ، برگ های درحال سقوط ، گروهی از حشرات و یا پرندگان درحال پرواژ و... مورد استفاده قرار میگیره . البته این مثالهایی که در اینجا بیان شد تعداد محدودی از قابلیت های این سیستمه و در اصل میشه گفت شما هر کاری رو که با پارتیکل سیستم ( سیستم ذره ای ) در نرم افزار هایی دیگه انجام میدید ، از این پس با EcoParticles نیز امکانپذیره .
در ضمن این EcoParticles سیستمی شبیه به EcoSystems رو داره و تمامی جزئیات مثل سرعت ، جهت ، مختصات و شکل ذرات و ... قابل تنظیم و ویرایش هستند .

EcoParticles Effectors - از دیگر قابلیت های جدید این نسخه میباشد . این ابزار بر پایه EcoParticles کار میکنه و شما بوسیله اون میتونید افکت هایی مانند گردباد و یا حرکت های کششی و جاذبه ای رو باهاش شبیه سازی کنید .

شرکت e-onsoftware از نرم افزار Vue11 رونمایی کرد

Automatic Weather Effects - Rain and Snow - من از این ویژگی واقعا لذت بردم . بوسیله این ابزار که باز هم بر اساس EcoParticles کار میکنه میتونید با چند کلی ساده یه آب و هوای بارونی و یا برفی رو برای صحنه ای که ساختید ، بوجود بیارید . در مقاله قبلی ( زمستان به سبک تری دی مکس ) درباره بارش برف صحبت کردیم که بوسیله پارتیکل سیستم ها انجام میشه . خب اینم یه روش جدید دیگه برای اینکار :)

شرکت e-onsoftware از نرم افزار Vue11 رونمایی کرد

ارتقاء ابزار EcoPainter - همچنین در این نسخه شاهد بهبود ابزار EcoPainter هستیم . درواقع کلمه ارتقاء شاید خیلی مناسب نباشه چون یه جورایی این ابزار از نو طراحی شده و تحول و پیشرفت زیادی رو در اون مشاهده خواهید کرد . در این نسخه از EcoPainter شما میتونید یک قلم که ساخته شده از ترکیب چند افکت هست رو بوجود بیارید . همچنین این بخش در نسخه xStream برای نرم افزار های 3ds Max, Cinema4D و Softimage نیز موجود میباشد . همچنین براش های EcoPainter همانند براش های Terrain Editor قابل ویرایش و تنظیم هستند .

شرکت e-onsoftware از نرم افزار Vue11 رونمایی کرد

Terrain Technologies - در این بخش هم شاهد تغییرات و پیشرفت هایی در ویرایشگر Terrain هستیم مثل مدیریت دقیقتر روی متریال ها ، استفاده از کانال آلفا به عنوان یک ماسک برای ساخت و ویرایش هر چه دقیقتر یک زمین ( یه چیزی شبیه یه زیبراش ) . همچنین در این ادیتور توسعه یافته شاهد پیشرفت مدیریت بر روی UV مدلها نیز هستیم .

ویژگی های دیگه ای هم هست مثل توسعه و پیشرفت تکنولوژی EcoSystem در این نرم افزار ، بهبود کیفیت رندر ، افزایش سرعت رندر تا 30 درصد ، پشتیبانی از Nitrous در تری دی مکس ، پشتیبانی از نسخه 2013 محصولات شرکت Autodesk و همچنین Cinema4D R14 .


امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید .

منتظر نظراتتون هم هستم

از اینکه مطالب سایت دیر به دیر منتشر میشه عذرخواهی میکنم . متاسفانه خیلی کمبود وقت دارم

با آرزوی موفقیت روز افزورن برای تک تک شما عزیزان
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 31 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید