میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
waxlab-overview
شنبه 4 مرداد 1393
در
مقالات

تجربه حکاکی در Maya

شنبه 4 مرداد 1393
باسلام خدمت شما دوستان عزیز. قصد دارم در اینجا به معرفی یکی از پلاگین های مایا در زمینه Sculpting بپردازم. این پلاگین WaxLab 3D نام داره و محصول شرکت Sigrasoft است که در ادامه به بررسی ویژگی های این پلاگین خواهیم پرداخت. پلاگین WaxLab یک راه حل قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه در امر حکاکی یا Sculpting برای نرم افزار Autodesk Maya است. این پلاگین متشکل از ادغام حرفه ای ابزارهای Sculpting در محیط مایا است. پلاگین WaxLab ترکیبی از احساس آلی حکاکی با عمق Modeling، Rigging و ابزارهای انیمیشن در راستای افزایش پتانسیل خلاق شماست.
 
این پلاگین با زبان C++ برای بهره وری در نرم افزار مایا نوشته شده است. WaxLab ابزارهای مشابه و ویژگی های موجود در بسته های اختصاصی Sculpting را برای شما فراهم می کند. این ابزار مانند Extrude، bulge، smooth، pinch، grab و flatten است. از جمله ویژگی هایی مانند Masking، Stenciling، reflections، adjustable fullof curve و پشتیبانی از tablet را دارا می باشد. پلاگین WaxLab دارای براش Smear و یک Deformer جدید بنام Geo-Link است که تراکم های مختلف Meshها با هم و تغییرات منعکس رو به پایین را Link می کند.
 
جهت آشنایی بیشتر با قابلیت ها و ویژگی های پلاگین WaxLab، دعوت میکنم ویدیوی زیر را تماشا کنید:
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 10 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 68 مگابایت

 
پلاگین WaxLab این امکان را فراهم می کند تا با انعطاف پذیری بالا به سفارشی کردن مجموعه ای از ابزارهای خود بپردازید. با بسیاری از پارامترهای قابل ویرایش که می تواند در preset ها و مرتبط با کلیدهای میانبر ذخیره شود. در این روش شما می توانید هر آنچه در محیط مایا می خواهید به کار خود ادامه دهید.
 
با قابلیت Sculpt هر Polygonal Shape به توپولوژی خاص یا UV نیاز ندارد. پلاگین WaxLab به هنرمند یک آزادی برای آزمایش ایده های بدون محدودیت را می دهد. با هر Shape که شما دوست دارید شروع کنید، یک نسخه از کاراکتر خود را بصورت Low Poly با روشهای سنتی، مدل کنید. سپس Subdiv آن را بالا ببرید و با پلاگین WaxLab به ایجاد جزئیات بپردازید. شما همچنین می توانید از Geo-Link برای Subdivision و Level های مختلف مدلتان استفاده کنید، سپس تغییرات خود را بصورت real-time مشاهده کنید.
 
معرفی پلاگین WaxLab ابزاری جهت فرآیند Sculpting در نرم افزار Maya
 
معرفی پلاگین WaxLab ابزاری جهت فرآیند Sculpting در نرم افزار Mayaاین پلاگین دارای یک ابزاری بنام Bonus-Tool است که به شما اجازه می دهد به سرعت به خلق زمین هایی از نوع Polygonal بپردازید که دارای قابلیت Heightmap Translator است. اگر بخواهیم ویژگی های این پلاگین را بصورت مختصر بیان کنیم، به شرح ذیل است:
  • مشابه با محیط های Sculpting
  • ادغام با نرم افزار Maya
  • بدون نیاز به توپولوژی یا UV
  • لینک کردن Geometry
  • ماسک کردن
  • Stencil
  • Envelopes
  • پشتیبانی از Wacom Tablet
  • Smooth Reflection interaction
  • Bonus Tool
این پلاگین اکثر ابزارهای موجود در نرم افزارهای Sculpting را در محیط Maya فراهم آورده است.
 
همچنین دارای تنظیمات پیشرفته ای برای تغییر مقادیر و دستیابی به نتیجه بهتر است. در زیر نمونه هایی از خروجی این پلاگین توسط نرم افزار Maya را می بینیم :
 
معرفی پلاگین WaxLab ابزاری جهت فرآیند Sculpting در نرم افزار Maya
 
معرفی پلاگین WaxLab ابزاری جهت فرآیند Sculpting در نرم افزار Maya
 
معرفی پلاگین WaxLab ابزاری جهت فرآیند Sculpting در نرم افزار Maya
 
معرفی پلاگین WaxLab ابزاری جهت فرآیند Sculpting در نرم افزار Maya
 
شما دوستان عزیز می توانید پلاگین WaxLab برای نسخه 2014 نرم افزار Maya در لینک زیر را دانلود کنید و راهنمای نصب هم در پوشه پلاگین موجود است.
 
 
امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید. سعی بر این داریم که بیشتر به معرفی پلاگین های نرم افزار Maya بپردازیم تا کاربران این نرم افزار با ویژگی ها پلاگین های موجود برای نرم افزار Maya آشنا شوند.
 
موفق و موید باشید
 
پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 33 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید