تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

مشکل لگ در یه بازی ساده 2 بعدی
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: مشکل لگ در یه بازی ساده 2 بعدی

پاسخ: مشکل لگ در یه بازی ساده 2 بعدی 1 ماه, 1 هفته پیش #140839

  • Night Sky
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 106
  • دریافت تشكر: 60
  • 
انجمن های یونیتی وسایت های دیگه که گشتم چیزهای زیادی بدست اوردم در مورد بهینه سازی اما روی بازیم تاثیری نداشت،
کلا یکی یکی کدهای اصلی رو مثله خود پلیر موانع و گیم کنترلر رو تیکش رو غیر فعال کردم در قسمت inspector
و باز هم فرقی نکرد فریم تا اینکه دوربین رو پوزیشنشن رو تغییر دادم به همرا پلیر به فضای خالی جایی که هیچی نه موانع نه بک گروند دیده بشه اونوقت فریم رفت تا 40 50 ! اینجا دیگه موندم چیکار کنم یکی یکی که غیر فعال کردم موانع بک گروند و.. تاثیری نداشت اما دوربین چیزیرو رندر نکرد فریم درست شد!
همچنین قبل این تست گفتم یه پروژه تستی از نو بسازم و یه نسخه سادشو دوباره ایجاد کردم که با همون اسپرایت ها و کد که بعد خروجی اینبار فریم روی 30 قفل بود در بیشتر زمان! بعد ور رفتن تنظیمات دیدم v sync غیر فعال باشه فریم رو 30 میاد و دوباره خروجی گرفتم اینبار با v sync روشن که فریم رفت رو 60 و در کل به نظرم فعال باشه بهتره و فریم رو سعی میکنه ثابت نگه داره.
همینطور اولین نسخه یونیتی که شروع به کار کردم نسخه 5.3 بود که روی همونم همین نسخه ازمایشی رو امتحان کردم که بعضی جاها تا 2 فریم هم بیشتر میداد نسبت به نسخه 2017 و همچنین v-sync چه فعال و غیر فعال در هر دو حالت فریم روی 60 بود در یونیتی 5.3 در حالی که یونیتی 2017 و شاید به بعد اگه سینک رو غیر فعال کنیم فریم رو 30 میاد در اندروید.
دیگه خلاصه مشکل رندر دوربین یعنی هست یا مشکل تکسچر و ...هست حالت رندرد دوربین هم تغییر دادم forward که یه جا خونده بودم که اونم تنها کاری نکرد دیگه فعلا درگیرش هستیم تا ببینیم چی میشه...
آخرین ویرایش: 1 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط Night Sky.

پاسخ: مشکل لگ در یه بازی ساده 2 بعدی 1 ماه, 1 هفته پیش #140840

  • Jinjer
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 32
  • دریافت تشكر: 44
همینجوری اگه بخوای شانسی تست کنی شاید درست بشه، تا 1 سال دیگه هم درست نمیشه. کامنت قبلی گفتم بازم میگم، اول profile کن بعد optimize کن. وقتی نمیدونی مشکل از کجاست چیو میخوای فیکس کنی؟
ساختن بازی موبایل سخته، کار کردن با profiler رو باید خوب یاد بگیری که بتونی 60 فریم بر ثانیه رو موبایل بازی تولید کنی.

گزینه vsync هم مربوط به refresh rate صفحه نمایش دستگاهه. اگر یه مانیتور یا صفحه گوشی توانایی نشون دادن 60 تصویر در ثانیه رو داشته باشه با ست کردن vsync روی گزینه Every V Blank حداکثر fps روی 60 قفل میشه. توی اندروید fps برنامه ها روی 30 قفل شده، بنابراین اگر vsync رو کلا خاموش کنی fps حداکثر میره روی 30. ولی روی کامپیوتر بسته به اینکه refresh rate مانیتور چنده (60Hz یا 144Hz یا 240Hz) با روشن کردن vsync حداکثر fps روی اون عدد قفل میشه.
آخرین ویرایش: 1 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط Jinjer.
كاربران زیر تشكر كردند: Night Sky

پاسخ: مشکل لگ در یه بازی ساده 2 بعدی 1 ماه, 1 هفته پیش #140841

  • Night Sky
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 106
  • دریافت تشكر: 60
اره درسته پروفایلر باید استفاده کنم اما دسترسی اتصال وای فای ندارم فعلا که ببینم رو اندروید پروفایلر چی میگه که اینجا دیگه فعلا باید همون چیزهایی که حدس میزنم رو امتحان کنم که تا اینجا اخرین تستی که کردم مشکل از اسپرایت رندرد ها و اسپرایت ها هست حالا شاید باید نوع فرمتش رو تغییر بدم یا سایز چون تستی که زده بودم اسپرایت موانع که دایره شکل هست با سایز 128 اما توی یونیتی فشرده کردم روی 64 که بجاش از تصاویر پیشفرض یونیتی یک knob رو انتخاب کردم و گذاشتم روی اسپرایت موانع که خودش فریم رو از 14 برد روی 42! و کنارش هم بک گروند رو که فریم یه 8-12 تا بیشتر شد و بیشتر مشکل دیگه تا الان از همینا بوده دیگه که یا باید بیخیال اونا بشم اما کیفیت کارم میاد پایین یا اینکه سعی کنم بیشتر بهینه شون کنم تا به چیزی که واقعا میخوام برسم.
از کمک هاتم ممنونم Jinjer عزیز :)
  • صفحه:
  • 1
  • 2
زمان ایجاد صفحه: 0.14 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو