تبلیغات
تبلیغات

مشکل BumpMap در Scatter
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1

موضوع: مشکل BumpMap در Scatter

مشکل BumpMap در Scatter 3 ماه, 1 هفته پیش #137234

  • rahimzade
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 372
  • دریافت تشكر: 852
  • 
سلام دوستان وقت تون به خیر
من امروز می خواستم یه آبجکت با یه متریال خیلی ساده که یک Displacement Map (یا Bump Map) داشته باشه رو توی صحنه تکثیر کنم ، من هم از MultiScatter استفاده کردم و هم از Forest Pack هر دو گویا اون مپ های خاص رو حذف می کنن





کسی با الگوریتم های Scattring آشناست؟ چرا از اون مپ ها موقع رندر صرف نظر میشه؟ و آیا راهی هست که بشه تعداد زیادی شی رو با اون متریال تکثیر کرد؟

پیشاپیش ممنون م
دانش ، دانش ماست و از کفر کافر ، گزندی بر شما نيست .
(بحار الأنوار ، ج 53، ص 151 )

پاسخ: مشکل BumpMap در Scatter 3 ماه, 1 هفته پیش #137235

  • Charlie
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ^___^
  • ارسال: 321
  • دریافت تشكر: 600
درمورد بقیه نمیدونم اما با پارتیکل فلو هم میتونی اینکارو کنی
فقط باید متریالی که ساختی رو به پارتیکل هات نسبت بدی
here's my portfolio: www.behance.net/alikaramudini
كاربران زیر تشكر كردند: rahimzade

پاسخ: مشکل BumpMap در Scatter 3 ماه پیش #137243

  • LinkinForEver
  • آفلاین
  • کاربر متخصص
  • ... It's all about escaping
  • ارسال: 4177
  • دریافت تشكر: 8248
مدل رو به صورت یک کانیتر یا پراکسی ذخیره کنید بعد انتشارش بدید.
ولی در کل forest و multiscatter از یک متد خاص استفاده میکنن که باعث این میشه


... There is no such thing as forgiveness. People just have short memories

Telegram Channel : t.me/HamidMemarChannel

Official Upcoming CGSite : www.CGNova.ir

كاربران زیر تشكر كردند: rahimzade

پاسخ: مشکل BumpMap در Scatter 3 ماه پیش #137304

  • rahimzade
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 372
  • دریافت تشكر: 852
سلام دوستان ، ممنون از پاسخ هاتون
بر اساس اون چیزی که من توی نت پیدا کردم و خودم تست شون کردم MultiScatter از Normal Map پشتیبانی می کنه ، توی فرم R&D هم خودشون پیشنهاد کرده بودند که از VrayNormalMap استفاده بشه (گویا بدون اون یه سری مشکلات به وجود میاد ، اما من به مشکلی برخورد نکردم)
با این همه MultiScatter از Bump Map و Displacement پشتیانی نمی کنه . من از Scatter خود مکس استفاده کردم ؛ نتیجه ش برای من قابل قبول بود . این هم یه نمونه تست :



عینا این کار رو میشه با particle توی مکس هم انجام داد .
دانش ، دانش ماست و از کفر کافر ، گزندی بر شما نيست .
(بحار الأنوار ، ج 53، ص 151 )
  • صفحه:
  • 1
زمان ایجاد صفحه: 0.13 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو