خوش آمدید, مهمان
نام كاربری کلمه عبور ذخیره

EEVEE در مسیر رشد...
(1 مشاهده) (1) مهمان

موضوع: EEVEE در مسیر رشد...

EEVEE در مسیر رشد... 5 سال, 9 ماه پیش #121885

  • rainbmaya
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 92
  • دریافت تشكر: 77
  • 
Eevee موتور رندرینگ جدیدی است که قرار است viewport بلندر را متحول کند. Eevee یک موتور PBR Realtime است که به صورت خاص برای نمایش رندرینگ بلادرنگ در پنجره دید Blender توسعه داده شده است. در نتیجه از این پس کاربران Blender بدون نیاز به صرف زمان برای تست-رندر و نمایش نتیجه کار، میتوانند در همان لحظه، رندر صحنه را در پنجره دید بلندر مشاهده نمایند. از شما دعوت میکنیم فیلم های زیر را به ترتیب مشاهده کنید تا محتوای کاری Eevee بهتر مشخص شود


از قابلیت های مهم Eevee میتوان به نمایش و رندرینگ soft shadow ها اشاره کرد. همانطور که میدانید برای محاسبه سایه های نرم و هموار، زمان بسیار زیادی در فرایند رندرینگ صرف خواهد شد. در این حالت است که با بافرینگ سایه ها، Eevee قادر به رندرینگ ریل تایم در محیط بلندر خواهد بود. وقتی که سخن از سایه به میان می آید، قاعدتا نمی توان منابع نوری را نادیده گرفت. با استفاده از Eevee شما خواهید توانست منابع نوری متفاوتی را به صورت لحظه ای رندر نمایید. فرایند rendering در Eevee همانطور که ذکر شد به صورت PBR می باشد که در گذشته به تفصیل در مورد آن صحبت کرده ایم. آنطور که توسعه دهندگان Eevee اعلام کرده اند، با استفاده از UBO یا Uniform buffer object امکان محاسبه نورها و سایه ها بدون پردازش مجدد در زمان تغییرات فراهم شده است. با استفاده از این تکنیک، امکن رندرینگ area light و محسابه سایه ها و shaderها در محیط realtime فراهم شده است. اما شاید برجسته ترین قابلیت Eevee امکان پشتیبانی همزمان از چند موتور رندرینگ در فرایند محاسبه material ها می باشد. به عنوان مثال اگر متریالی برای موتور پیش فرض بلندر یعنی cycle آماده شده باشد، امکان استفاده از آن در فرایند رندرینگ توسط موتور Eevee نخواهد بود. اما توسعه دهندگان در تلاش هستند که eevee engine را مجهز به پشتیبانی از متریال های دیگر موتورها نمایند. دورنمایی که برای Eevee در نظر گرفته شده است ، جایگیزینی آن با موتورهای داخلی بلندر و دیگر موتورهای رندرینگ است. آنطور که ذکر شده است، قرار است که convertor های مناسبی برای تبدیل متریال ها و شیدرهای دیگر موتورهای رندرینگ به Eevee تولید شود تا فرایند تبدیل به سادگی انجام پذیرد. از آنجایی که متریالهای پیچیده ای چون SSS , Clear Coat و متریال های Volumetric که فرایند رندرینگ زمان بر و پیچیده ای دارند در Eevee به راحتی پشتیبانی میشوند، میتوان انتظار داشت که به سرعت دیگر shader ها نیز در آن ساپورت خواهند شد. از دیگر قابلیت های Eevee می توان به پشتیبانی از Diffuse approximation اشاره کرد.

با توجه به اینکه روشهای متنوعی برای نمایش irradiance در صحنه وجود دارد، Eevee از DA برای نمایش آن استفاده خواهد کرد. همچنین همانطور که قبلا ذکر شد، چون Eeveeیک موتور PBR است، در نتیجه میتوان انتظار داشت تمامی متریال های ترکیبی و انعکاسی با قابلیت pre-filtering را نیز به خوبی رندر نماید.

از آنجایی که در Blender عملیات Post-Production به صورت مستقیم در محیط برنامه و بدون نیاز به ابزارهای اضافه انجام میشود، پس Eevee می بایست امکان محاسبه افکت های بعد از رندرینگ را نیز داشته باشد. از این رو این موتور توانایی محاسبه و رندرینگ افکت های Post Process مانند Motion blur , bloom , tone map , depth of field , GT AO را نیز خواهد داشت. دیگر افکت ها نیز به راحتی در فرایند رندرینگ محاسبه و نمایش داده خواهند شد.

Read more at: www.dfmrendering.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%...B1%D8%B4%D8%AF"
ما پارسی هستیم در سرزمین مادریمان و استان پارس داریم نه فارس. صدای سگ واق واق است نه پارس سگ، غذا در عربی باستان به معنای ادرار شتر است نه خوردنی پارسی گویان. دنیا هنوز مارا به Persian پارسیان میشناسد و ما خودمان را فارس میدانیم ، چون اعراب پ ندارند.خلیج پارس یا پارسیان درست است نه خلیج فارس یا خلیج عربی. اینها را بدانیم و به دیگران بگوئیم. هویت واقعیمان را دریابیم.
به یزدان که گر ما خرد داشتیم /. کجا این سرانجام بد داشتیم
آخرین ویرایش: 5 سال, 9 ماه پیش ارسال توسط rainbmaya.
كاربران زیر تشكر كردند: aliyeredon, Car maker, csthv999z, mahdifi, legend art, persian_boy

پاسخ: EEVEE در مسیر رشد... 5 سال, 7 ماه پیش #124651

  • سورنا
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 32
  • دریافت تشكر: 4
سلام خیلی عالی بود ممنون بابت این مطلب خوب فقط ببخسید امکان داره این تکنولوژی برای مکس و مایا هم بیاد؟؟

پاسخ: EEVEE در مسیر رشد... 5 سال, 7 ماه پیش #124652

  • sculp
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 907
  • دریافت تشكر: 1169
این موتور با یک سیستم نسبتا معمولی و یا متوسط هم واقعا ریال تایمه؟؟یعنی مثل یونیتی و آنریل واقعا ریال تایمه..بعید می دونم..اگر اشتباه نکنم، مثلا فاری بال که برای مایا منتشر می شه هم ادعا می کنه ریال تایمه و توی تبلیغاتش می زنه ریال تایم(البته اگر اشتباه نکنم)...ولی من یکبار تستش کردم، یک بشقاب گذاشتم و یک چند تا توت فرنگی:) یک صحنه ی ساده رو سی ثانیه طول کشید...خوب سی ثانیه کجاش ریال تایمه.آره شاید یک کارت گرافیک خفن داشته باشی تا حد زیادی ریال تایم به نظر برسه...فکر کنم داستان این موتور هم همینطوری باشه...حالا باید منتشر بشه تا تست بشه...
....

پاسخ: EEVEE در مسیر رشد... 4 سال پیش #137823

  • Weekend
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 45
  • دریافت تشكر: 122
شبیه آنریل هست البته بدون adaptive tessellation.
بیشتر node های cycles هم روش کار میکنه.
...

پاسخ: EEVEE در مسیر رشد... 4 سال پیش #137826

  • looking for art
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 246
  • دریافت تشكر: 181
بلندر هم به زودی پولی خواهد شد. سیاستشون اینه که ابتدا به واسطه وزنه رایگان بودن کاربر ها رو جذب کنن و بعد وقتی در آمار به حد مناسبی رسیدن و دیدن کاربرا دیگه نیازمند بلندر هستن با مبالغ کوچک شروع خواهند کرد در ابتدا تا کم کم باز هم در یک پروسه طولانی مث زمان رایگان بودن قیمت را افزایش بدهند - که راهکار هوشمندانه ای هست بنظرم - و بلندر هم فوق العاده قدرتمنده.
جکی جان میگه :

I never wanted to be the next Bruce Lee. I just wanted to be the first Jackie Chan.

من سعی نمیکنم به عنوان بروسلی بعدی شناخته بشم , من میخوام به عنوان اولین جکی جان شناخته بشم.

پاسخ: EEVEE در مسیر رشد... 4 سال پیش #137827

  • LinkinForEver
  • آفلاین
  • کاربر متخصص
  • ... It's all about escaping
  • ارسال: 4289
  • دریافت تشكر: 8468
کاش قبل نوشتن این پست ها کمی هم تحقیق میکردید.
واقعا EEVEE چیز جدیدی نیاوارده و با این سرعت رشد هم به انجین هایی مثل Marmoset و Unreal نمیرسه ، تکنولوژی اصلی دست اونهاست و ابزاری مثل EEVEE فقط پشت سرشون حرکت میکنند اما اینکه رایگانه واقعا یک گزینه خوب حساب میشه و همچنین اینترنال بودنش در بلندر ...

اما در جواب looking for art ، همچین چیزی بر مبنای حقوق کاربر (user's rights) امکان نداره که شما سیستم لایسنس یک نرم افزار اپن سورس رو کلوز سورس و پولی کنی ، لطفا قبل صحبت تحقیق بکنید.


... There is no such thing as forgiveness. People just have short memories

Telegram Channel : t.me/HamidMemarChannel

Official Upcoming CGSite : www.CGNova.ir

زمان ایجاد صفحه: 0.31 ثانیه

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو

ارسالی جهت نمایش وجود ندارد