مکسول نوشته:
دوست عزیز فن بوی بازی چیه ؟
امروزه دیگه بلندر مایا مکس هودینی هیچ کدام به تنهایی هیچ قدرتی ندارند .
برای هر بخش از پروسه باید از نرم افزار تخصصی همان بخش هم استفاده کرد .
انیمیشن و ریگ مایا
جلوه های ویژه هودینی و مکس
مدلینگ مایا و مکس
مجسمه سازی و مدلینگ پیشرفته زی براش و ........
تمام نرم افزارها تمام ابزارهای یک پروژه کاری را دارند اما ناقص !
دوست ما حرف قشنگی زد :
فقط ابزار مهم نیست پرفورمنس هم مهم هست.
در مایا اگر تعداد فیس های یک مدل از 10000 تا بیشتر شود صحنه هنگ می کند بعد ابزار اسکالپ داره !!!!!
خب الان این ابزار چه استفاده ای داره ؟
حداقل مدل باید 500000 تا فیس داشته باشه که بتوان از ابزار اسکالپت استفاد کرد بنابراین استفاده بهینه ای نداره .
سیستم انفجار و تخریب و شبیه سازی مایعات داره که بسیار کند و بی کیفیت هست و قابل استفاده نیست و
برای کارهای با کیفیت باید دست به التماس پلاگین هایی شد که همیشه ده نسخه عقبتر هستند .
هودینی مدلینگ داره کامپوزیت داره رندرینگ داره
اما هیچ استفاده بهینه ای نمی توان از این قسمت ها کرد طراحی یک لیوان در هودینی کلی وقت می خواد .
بلندر هم تکنولوژی جدیدی ندارد همان ابزارها همان گزینه ها همان اکسترود و بولین مدلینگ مکس مایا هودینی و ..
فقط تنها مزیتش رایگان بودنش هست برای اون بنده خداهایی که هزینه زیادی برای نرم افزار میدن .
هرچند که ارزان بی علت نیست گران بی حکمت نیست .
برای ما که هزینه ای نمیدیم برای نرم افزار هیچ وقت منطقی نیست با وجود نرم افزارهای پیشرفته تر
از برنامه ای مثل بلندر استفاده بکنیم .
کشورهای سطح بالا که سرمایه گزاری کلان برای پروژه انجام می دهند برای هر قسمت یک متخصص در نظر می گیرند .
برای همین پروژه خیلی با کیفیت انجام می شود .
اما متاسفانه در ایران :
یک نفر باید به تنهایی توانای ایجاد صفر تا صد یک پروژه از
مدلینگ تکسچر انیمیشن کاراکتر ارتیست ریگ رندر جلوه های ویژه برنامه نویسی دینامیک سیالات نورپردازی کامپوزیت و ..
را داشته باشد که واقعا
اگر برای انجام هر بخش بخواهیم نرم افزار تخصصی همان بخش هم یاد بگیریم عمر ما بر فناست .
این موضوع در تمام زمینه ها صادق هست متاسفانه :
یک مهندس مکانیک باید از سیستم تعلیق و فرمان یک خودرو
تا سیستم احتراق موتور جت تا سیستمهای هیدرودینامیکی کشتی تا ... را بلد باشد تا بتواند موفق شود .
من خودم 7 سال مایا و 2 سال هودینی کار کردم .
اما همیشه به همه پیشنهاد کردم بهترین نرم افزار مکس و سینما فوردی هستند چرا که هر ضعفی هم داشته باشند با
پلاگین های فراوانی که دارند قابل برطرف کردن هستند و به راحتی از پس هر پروژه ای بر میان .
بر خلاف مایا که نسخه 2019 ان منتشر شده
اما هنوز نه سیستم انفجار مناسبی دارد نه سیستم تخریب و نه ...
من فکر می کنم برای کسی که در ایران زندگی می کند برای انجام یک پروژه غیر از بحث کامپوزیت نه مایا نه هودینی نه بلندر نه هیچ نرم افزار طراحی سه بعدی دیگه ای کارامدتر از برنامه ای مثل مکس یا سینما فوردی نیست .
راجع به کشور ها فرمودید - تو مصاحبه علی صیفوری که الان امریکاست به عنوان تکنیکال آرتیست - میگفت اونجا هم همینجوریه منتهی تو شرکت های کوچیکش .... یعنی تو یه شرکت کوچیک که تعداد نیروش مطمئنا کمتر هست از یه شرکت بزرگ هر نفر مجبوره چندین کار رو انجاک بده . ولی در شرکت های معروف و بزرگ هر نفر برای یک تخصص در نظر گرفته میشه- زیادم نخواهیم تو سر کشور خودمون بزنیم اینجا هم اینطوری - مشکل اینه که ما واقعا یه شرکت رسمی بزرگ و معتبر نداریم شاید.
علی صیفوری حرف قشنگی زد - گفت مگه من و تو اینا رو ساختیم که سرشون دعوا میکنیم - تو کار کن - دعواشو بزار واسه خودشون که دعوای اونا هم مث ما اینجوری نیست - اونا کل کل ارتقا دارن برای بهتر کردن نرم افزارشون .
میگفت من اصلا مبلغ هیچ نرم افزاری نیستم ولی هودینی رو پیشنهاد میدم - یا نیوک رو و... نه فقط بخاطر قدرتش - بلکه بخاطر nod بیس بودنش - این که شما از سیستم خطی در میایین و به این سیستم قدم میزارید - توانایی های تحلیل و پردازش ذهنتون رو هم افزایش میده . و خیلی راجع به مزیت های nod بیس اندیشیدن و Nod بیس حل کردن و الگوریتم کردن مسائل در زندگی واقعی اشاره کرد .
مصاحبشو یه بار گوش کنید زیاد بحث نر افزاری نکرد - جز همین تکه هاش که گفتم - 1 ساعت بحث زندگی میکنه - مث یه استاد چه میدونم مثلا مشاوره و ... خیلی الهام بخشه . تو سایت عمید رجبی بود فک کنم برنامه برک تایمش