میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
e-on-software-2015-released
دوشنبه 17 فروردین 1394
در
اخبار دنیای CG

انتشار نسخه 2015 نرم افزارهای E-on Software

دوشنبه 17 فروردین 1394
دو روز پیش کمپانی E-on Software نسخه 2015 نرم افزارهای خودش یعنی Vue و همینطور PlantFactory رو بصورت رسمی منتشر کرد. بصورت کلی میشه گفت که بازهم کمپانی E-on Software یک گام بلندی رو در جهت توسعه و بروزرسانی نرم افزارهای خودش برداشته. موضوعی که امروزه درست مثل یک رقابت تنگاتنگ بین کمپانی های بزرگ شکل گرفته. پس اگه موافق باشید در ادامه یک نگاه کوتاهی به این نسخه از نرم افزارهای کمپانی E-on داشته باشیم.
 

Vue 2015

از نرم افزار Vue 2015 شروع کنیم. نرم افزاری که بدون شک امروزه در زمینه Environment Creation داره حرف اول رو میزنه و هرساله نگاه خیلی ها به عملکرد کمپانی E-on Software دوخته شده.
 
خبر انتشار نرم افزارهای Vue 2015 و PlantFactory 2015
 
ویژگی های جدید نرم افزار Vue 2015 شامل چند بخش میشه از جمله اضافه شدن چند متد جدید جهت رندرینگ تصاویر بصورت غیر واقعی که E-on از اون با عنوان Non-Photorealistic Rendering نام میبره و همینطور توسعه هایی در بخشهای Pipeline integration و User Interface نرم افزار نیز دیده میشه. اما بگذارید نگاهی به محیط کاربری داشته باشیم. همونطوری که میدونید UI نسبتا خشک این نرم افزار باعث شده بود که از محیط کاربری این نرم افزار بعنوان یک UI کاربر پسند یاد نشه اما در نسخه جدید چند توسعه در این بخش تونسته رنگ و لعاب تازه ای رو برای محیط کاربری این نرم افزار به ارمغان بیاره.
 
خبر انتشار نرم افزارهای Vue 2015 و PlantFactory 2015
 
درحال حاضر امکان detach کردن پنجره ها و قرار دادن اون در مکان دلخواه (مثلا در مانیتور دوم) میسر شده و یکی از ویژگی ها و توسعه های بخش UI این نسخه از نرم افزار Vue محسوب میشه. همچنین امکان set کردن shortcut ها براساس نرم افزارهای معروف از دیگر امکانات جدید محیط کاربری نرم افزار Vue 2015 خواهد بود. و قطعا نمیشه که صحبت از UI باشه و اشاره ای به Content Browser جدید این نرم افزار نداشته باشیم. اگه موافق باشید با همدیگه ویدئوی کوتاهی رو در اینباره تماشا کنیم.
 
مشخصات
مدت زمان : 44 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 4 مگابایت
 
اما اشاره ای هم به Pipeline integration شد که باید اضافه کنم ارتباط نرم افزار Vue با سایر نرم افزارها دستخوش تحولاتی شده که بخشی از اون رو میشه به فرمت فوق العاده Alembic ربط داد. بله درست متوجه شدید Alembic همون فرمتی که توی این چند سال اخیر خیلی خیلی محبوب شده و دیگه اکثر نرم افزارها از این فرمت پشتیبانی میکنند. حالا اگه نوبتی هم باشه نوبت به نرم افزار Vue میرسه تا شما هم بتونید تمامی صحنه ها، مدلها و دوربین های خودتون رو با فرمت Alembic ایمپورت و اکسپورت کنید. اما بخش Pipeline integration به همینجا ختم نمیشه و در بخش دیگری نام ZBrush به گوش میرسه و اونم چیزی نیست جز افزوده شدن یک Option جدید جهت برقراری ارتباط با درگاه نرم افزار ZBrush یعنی GoZ جهت مبادله اطلاعات با این نرم افزار.
 
خبر انتشار نرم افزارهای Vue 2015 و PlantFactory 2015
 
حالا نوبت به بخش رندرینگ میرسه و گزینه Non-Photorealistic Rendering Styles که در لیست ویژگی های جدید این بخش دیده میشه. خب همونطوری که در ابتدا هم اشاره کردم ویژگی جدیدی برای رندرینگ تصاویر غیرواقعی اضافه شده که این قابلیت به 40 پریست جدید مثل halftoning ، chalk ، paint و... خلاصه میشه. توسط این Preset ها امکان رندرینگ تصاویر در حالت هایی مثل نقاشی، طراحی و ... فراهم شده که نمونه ای از اون رو میتونید در تصویر زیر مشاهده کنید.
 
خبر انتشار نرم افزارهای Vue 2015 و PlantFactory 2015
 
دوستان متاسفانه امسال بر خلاف سالهای گذشته کمپانی E-on Software ویدئویی رو برای معرفی کامل ویژگی های جدید Vue 2015 منتشر نکرده. دست کم تا این لحظه که ویدئویی در سایتش منتشر نشده. اما به هرحال شما میتونید با مراجعه به سایت E-on از تمامی ویژگی های جدید این نسخه از نرم افزار Vue مطلع بشید.
 

PlantFactory 2015

حالا بریم و نگاهی داشته باشیم به ویژگی های جدید PlantFactory 2015 که این نرم افزار هم امسال از توسعه های بسیار خوبی که کمپانی E-on Software بر روی نرم افزارهاش اعمال میکنه بی نصیب نبوده.
 
خبر انتشار نرم افزارهای Vue 2015 و PlantFactory 2015
 
خب دوستان حتما نرم افزار PlantFactory رو میشناسید. اگر شناختی از این نرم افزار ندارید پیشنهاد میکنم حتما سری به مطلب (معرفی نرم افزار Plant Factory) بزنید چراکه قبلا در اون مطلب ویژگی های کلیدی این نرم افزار معرفی شده. اما بیایید در اینجا یک نگاه خیلی کوتاهی به ویژگی های جدید این نسخه داشته باشیم. نرم افزاری که شاید از عمر فعالیتش مدت زمان زیادی نمیگذره اما بسرعت تونست خودش رو در Pipeline اصلی هنرمندان این عرصه جای بده. مهمترین توسعه های PlantFactory 2015 رو میشه به بخش هایی مثل Workflow ، Animation ، UI و Modeling اختصاص داد.
 
ویژگی جدیدی در مدلسازی این نرم افزار بوجود اومده که این امکان رو در اختیار شما قرار میده تا Geometry های خودتون رو بر اساس Quads و همینطور ایجاد شاخه بر مبنای Subdivision Surfaces ایجاد کنید. یعنی همون مدلسازی بر اساس توپولوژی استاندارد که اگه یادتون باشه قبلا چنین ویژگی رو در نسخه جدید نرم افزار رقیب یعنی SpeedTree 7 مشاهده کرده بودیم.
 
خبر انتشار نرم افزارهای Vue 2015 و PlantFactory 2015
 
اما در بخش خروجی نرم افزار (Export) سه ویژگی جالب به چشم میخوره که 2 گزینه اول رو در Vue 2015 نیز مشاهده کرده بودیم یعنی پشتیبانی از فرمت Alembic و همینطور امکان تبادل دیتاها با ZBrush توسط GoZ که این ویژگی ها در PlantFactory 2015 نیز افزوده شده. اما یک گزینه دیگری هم به چشم میخوره و اون چیزی نیست جز امکان خروجی گرفتن از متریال ها با فرمت Ptex که فکر میکنم کاربران مایا با این فرمت بخوبی آشنا هستن.
 
خبر انتشار نرم افزارهای Vue 2015 و PlantFactory 2015
 
در بخش انیمیشن هم یک ویژگی جدیدی با عنوان ultra-realistic wind دیده میشه و همونطوری که از نامش مشخص مربوط میشه به یک شبیه ساز فوق العاده واقع گرایانه باد در این نرم افزار. اما بدون تردید توصیف این ویژگی های فوق العاده بدون ویدئو تقریبا غیرممکنه پس پیشنهاد میکنم ویدئوی کوتاه و بیصدای زیر رو حتما تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 20 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 18 مگابایت
 
اگر مثل من تا الان نظر چندان مساعدی رو درباره این نرم افزار PlantFactory نداشتید، اطمینان دارم که بعد از تماشای این ویدئو نظرتون بکلی تغییر میکنه. اگر سال گذشته سوال میشد که نرم افزار SpeedTree بهتره یا PlantFactory من بدون تردید میگفتم اسپیدتری اما پاسخ به این سوال الان شاید کمی سخت شده باشه ! واقعا سازندگان نرم افزار SpeedTree باید بخودشون بیان و بدونن که زمان یکه تازیشون دیگه به سر رسیده و حالا رقیب بسیار قدرتمندی رو پیش روی خودشون میبینند بنام PlantFactory که کمپانی E-on Software سازنده و توسعه دهنده این نرم افزاره.
 

 
دوستان اگر در انتهای این مطلب به دنبال لینک دانلود این نسخه از نرم افزارهای E-on Software میگردید باید بگم که متاسفانه هنوز لینک دانلودی ازشون منتشر نشده اما بهتون قول میدم پس از انتشار لینک دانلودشون رو در تالار گفتگو تقدیمتون کنم. پس حتما پیگیر اتفاقات جذاب تالار گفتگوی سایت نیز باشید.
 
بشدت مشتاقم تا دیدگاهها و نظرات شما رو درباره این نسخه از نرم افزارهای کمپانی E-on Software بدونم. پس حتما نظرتون رو برامون بنویسید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 49 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید