مقایسه بین V-Ray 1.5 و V-Ray 3.2

در تاریخ یکشنبه, 31 خرداد 1394 در بخش ویدئو بلاگ توسط مصطفی رضایی

ویدئوی بررسی و مقایسه دو نسخه انجین V-Ray

مقایسه بین V-Ray 1.5 و V-Ray 3.2
حتما تا حالا به این موضوع فکر کردید که شاید گاهی وقتا توقف و یک نگاه به عقب خیلی میتونه جالب و جذاب باشه. اینکه ببینیم در گذشته چه بودیم و حالا چه هستیم. حتما موضوع جالبی خواهد بود و کمپانی Chaos Group بخوبی متوجه این امر هست و روز گذشته ویدئویی رو منتشر کرد که خیلی زود تونست در سراسر دنیای CG جایگاه ویژه ای رو پیدا کنه.
 
فکر میکنم از عنوان این مطلب بتونید حدس بزنید که محتوای این ویدئو چی هست. بله Chaos Group در این ویدئو سعی کرده یک مقایسه ای رو بین انجین قدرتمند خودش V-Ray از نسخه های پیشین تا جدیدترین نسخه یعنی 3.2 انجام بده و نتیجه بقدری جالب توجه هست که نمیشه به سادگی از کنارش عبور کرد. البته این مقایسه صرفا به بخش سرعت این انجین پرداخته و نشون میده که V-Ray نسخه های قبل مثل 1.5، 1.7 و حتی 2.5 چقدر از بابت سرعت و کارایی با نسخه 3.2 تفاوت داره.
 
انتشار این ویدئو در فضای مجازی سروصدای زیادی رو براه انداخت که بیش از این منتظرتون نمیگذاریم و ازتون دعوت میکنم این ویدئوی فوق العاده رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 8 دقیقه و 19 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 66 مگابایت

 
دوستان میدونید گاهی وقتا ممکنه ماها فراموش کنید که چی داریم و بخوبی نتونیم قدر چیزهایی که حال حاضر بدست اوردیم رو بدونیم و بدون تردید نگاهی به عقب خیلی کمک میکنه تا مسیرمون رو دقیقتر و روشنتر ببینیم.
 
به شخصه از تماشای این ویدئو بشدت لذت بردم و مشتاقم دیدگاه شما رو هم درباره اون بدونیم. پس حتما نظرتون رو برامون بنویسید.
 
یاحق
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

مصطفی رضایی

مصطفی رضایی

در زمینه گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و جلوه های ویژه بصری فعالیت میکنم و با نرم افزار هایی مثل تری دی مکس، افتر افکت، فتوشاپ، ریل فلو، یونیتی و ... آشنایی دارم. این وبسایت از سال 1390 راه اندازی شد تا مرجعی باشه برای تمامی هنرمندان صنعت CG در ایران ...

نظرات (54)

  • امید نیکان

    امید نیکان

    31 خرداد 1394 ساعت 07:06 |
    واقعا چه پیشرفتی!!!!!!
    به این میگن موتور رندر.
    البته مصطفی جان باید توجه داشته که نسخه کرک شده با نسخه اورجینال خیلی فرق داره! یه بار با دوستم که خارج از کشوره یه صحنه رو رندر گرفتیم با نسخه اورجینال اون و یک بار هم با نسخه کرکی من، علیرغم اینکه هر دو سیستممون یک مشخصات و تنظیمات رندر رو داشتند ولی راحت چیزی حدود 33 در صد سرعتش بیشتر بود و حتی لکه‌ها و نویزهایی که من داشتم رو اون هم نداشت.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      01 تیر 1394 ساعت 15:39 |
      درود امید جان
      بله دقیقا همینطوره. نسخه های کرک شده (خصوصا در V-Ray 3.0) مشکلات خیلی زیادی رو دارن که کندی سرعت مهمترینشون هست.
      اما اگه برای اندازه گیری قصد آزمایش وی ری رو دارید پیشنهاد میکنم از نسخه دمو موجود در سایت سازنده استفاده کنید.
  • محمد مهدی

    محمد مهدی

    31 خرداد 1394 ساعت 07:38 |
    سلام و خسته نباشید
    دیدن این ویدئو ها به نظرم هیچ وقت خالی از لطف نیست و همیشه نکات مثبتی داره برای کاربران اون نرمافزار خاص . حداقل برای من که این جوریه .
    فقط یه مقدار این ویدئو خیلی به عقب برگشته . شاید اگه v ray 3 و 3.2 رو باهم مقایسه میکرد بهتر بود یا یه ورژن نزدیکتر حتی

    در هر صورت جذاب و مفید بود برای من
    خسته نباشید
    یا علی
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      01 تیر 1394 ساعت 16:09 |
      درود بر شما

      درواقع سعی کرده بود نگاهی به نسل های مختلف این انجین داشته باشه و اونها رو با نسخه 3 مقایسه کنه. اگه دقت کرده باشید هم نسخه 1.7 مقایسه میشه و هم 2.5

      خوشحالم که ویدئو مورد توجهتون قرار گرفته
  • vahid shaghaghi

    vahid shaghaghi

    31 خرداد 1394 ساعت 08:34 |
    سلام آقای رضایی عزیز...
    مرسی از تو بابت زحماتت...
    این رندرینگ ریل تایمش منو کشته!!!
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      03 تیر 1394 ساعت 23:25 |
      درود بر شما وحید جان
      ممنون از حضورتون
  • احمد

    احمد

    31 خرداد 1394 ساعت 08:49 |
    خسته نباشيد آقا مصطفي به نكته خيلي خوبي اشاره كرديد اينكه قدر چيزهايي رو كه داريم بدونيم ولي متأسفانه خيلي از بچه‌هاي cg كار همش دنبال اين هستن كه از اين شاخه به اون شاخه بپرند يا تعصب بي‌جا نسبت به برنامه‌اي خاص رو داشته باشند. راستي آقا مصطفي اين نسخه جديد نمي‌خاد به اين زودي‌ها بياد؟؟؟ّّّ
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      03 تیر 1394 ساعت 23:28 |
      سلام احمد جان

      بله این خیلی مهمه که گاهی وقتا نگاهی به اونچه که داریم بندازیم و قطعا این امر باعث میشه قدرشون رو بیشتر بدونیم.

      درباره سوالتون خب این نسخه 3.2 که اومده و منتشر شده. فقط اگه منظورتون نسخه کرک شده هست که خب چیزی مشخص نیست و فعلا باید صبر کنید.

      با آرزوی موفقیت برای شما
  • نبی سروی

    نبی سروی

    31 خرداد 1394 ساعت 09:05 |
    حرکت جالبی زد کیاس گروپ ...
    اینا از کوچه خاکی رسیدن جام جهانی ! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    من چند وقته متوجه یه چیز عجیب در وی ری شدم . حالا دقیقا هم نمیدونم درست هست یا نه ! توی وی ری ما نمیتونیم رندررو پاز کنیم ؟ یکی از بچه ها داشت کار میکرد میگفت نمیشه ! من تعجب کردم چیزی بهش نگفتم گفتم الآن یه چیزی میگمآبروریزی میشه !

    این قضیه درست ه ؟ اگه درست ه شما که خودتونم کاربر وی ری هستین براتون مشکل ایجاد نمیشه ؟
    • alireza

      alireza

      31 خرداد 1394 ساعت 13:34 |
      max 2016 این امکانو داره درست نمیدونم....
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      03 تیر 1394 ساعت 23:42 |
      درود نبی جان

      آره اینطوری پیشرفت کردن یک ابزار خیلی دیدنیه. اینکه ساخت ویری از 0 کار خود این کمپانی بود و بعد از این همه سال هنوز هم همین شرکت داره سوتعش میده و کاملا بومی شده.

      درضمن نبی جان درست متوجه شدی انجین V-Ray امکان pause نداره. البته تا همین چند وقت پیش این دکمه فقط برای همون موتور پیشفرض مکس یعنی scanline بود که توی نسخه 2016 ویژگی pause رو برای منتال ری هم فعال کردن. حالا تا اونجایی که من اطلاع دارم با وی ری امکان pause کردن رندر وجود نداره.

      اینکه مشکلی ایجاد میکنه یا نه، خب نمیدونم اینجا چطور میشه مشکل رو تعریف کرد ولی به هرحال اگه یه چنین ویژگی وجود میداشت خیلی خوب میشه. ولی خب به هرحال این انجین بقدری داره سریع میشه که مطمئنم در آینده ای نزدیک دیگه اساسا نیازی به pause وجود نداشته باشه :)
      • نبی سروی

        نبی سروی

        04 تیر 1394 ساعت 08:43 |
        ممنون مصطفی جان .
  • alireza

    alireza

    31 خرداد 1394 ساعت 09:24 |
    به کجا چنین شتابان....
    یاد یه حرف افتادم قبلنا از چیزی به نام تلوزیون نام میبردی همه میخندیدن ....الان چیزی به باکارایی انتقال اجسام از طریق همین تلوزیون نام ببری میخندن....
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      03 تیر 1394 ساعت 23:44 |
      آره دقیقا سرعت پیشرفت توی این عرصه دیگه داره خیلی زیاد میشه. بعد این سرعت اینقدر هم زیاد هست که خیلی وقتها حسش نمیکنیم و به همین خاطر گفتم بعضی وقتا باید یه نگاهی به پشت سرمون هم بندازیم. خیلی مهمه اینکار ...
  • بابک

    بابک

    31 خرداد 1394 ساعت 10:02 |
    با سلام
    جالب بود اتفاقا دیروز همینو داشتم میدیدم.
    اما با همه این پیشرفتها باز هم به پای کرونا نمیرسه
    با اومدن کرونا من یکی دیگه به شخصه دیگه دنبال وی ری نمیرم.
    کم کم رندرر های جدید جای قبلیا رو میگیرن. دنیای سی جی در حال تغییره و دوره حکومت کیاس و فنهای متعصبش داره تموم میشه :))
    • حمید.معمار

      حمید.معمار

      31 خرداد 1394 ساعت 12:43 |
      کاش یکم کورونا رو تست میزدید با ویری ... خود کورونا کپی از ویریه و هنوز هم در ریل تایم به ویری نمیرسه و همینطور
      سرعت Progressive ویری با این موتور برابری میکنه ! دقیقا روی چه مدرکی گفتید به پای کورونا نمیرسه ؟!
      • بابک

        بابک

        31 خرداد 1394 ساعت 13:22 |
        دقیقا روی تستی که زدم میگم.
        البته ما امکانات شما رو نداریم مجبوریم با همون ورژن 3 مقایسه اش کنیم . انشالا اگر 3.2 در دسترسمون قرار گرفت اون موقع دوباره مقایسه میکنم شاید حرف شما درست باشه . اما فعلا چیزی که برای همه امکانش هست که استفاده کنن اینهاست در حال حاضر.
        من تا یک سال پیش از وی ری استفاده میکردم اما کم کم از اون موقع کوچ کردم به کرونا و درحال حاضر با کرک شدن ورژن 1.1 فقط از کرونا استفاده میکنم .
      • حمید.معمار

        حمید.معمار

        31 خرداد 1394 ساعت 15:36 |
        با ورژن 3 کافیه تست کنی 3.2 نیازی نیست
        ممنون میشم تست هاتون رو در فروم قرار بدید تا باهم دقیق تر بررسی کنیم .
      • علی

        علی

        31 خرداد 1394 ساعت 17:26 |
        شما خودتون مگر تالار با ادعای مردانگی که خودتون گفتین قرار مگر نشد hair farm vray 3.2 رو که به قول خودتون با هکر پسر خاله شدین رو کنین و به اسم خودتون برای دیگران بگزارید چی شد مگر قرار نبود چیزهای که ادعا کرده بودین که برنامه نویسم و بنده گفتم اینها تمام جعلی هستند فقط شما برنامه رو باز کردین و منوی اونو فارسی کردین قرار بود اثبات کنید حالا گیر دادین به این بنده خدا که ثابت کنه واقعا ........ بهتر نیست اول برادری خودتونو ثابت کنید بعد به این افراد گیر بدین ایشون کاملا درست میگین یا کاملا غلط میگین نطر خودشونو.ولی به هر حال برداشت شخصی خودشونو بیان کردن از جهاتی درست میگین چون عملکرد وری ۳ در کرک کندی رو نشون داده پس حرف ایشون طبق اعلام کلیه کاربرهای که از نسخه کرک کرده اند درسته و در تمامی سایتها هم هست بهتر یه فکری به ادعای دروغینن خود بکنید که هر چند گاهی یا کارتون شده گیر یا وکیل وسیع نرم افزارها میشین و جدیدنا ادعهای کذب
        در این سایت شما کلا روند کل کل و ادع های دروغینو پیش گرفتین و مدریت سایت فقط با شما راه میاند من جای شما بودم برای ادعا داشتن وری ۳.۲ که شخصا هکرها به شما دادند دریغ نمیکردم ولی گویا کار شما در این سایت همینه
        در ظمن غلط املاعی بنده رو بگیر
      • حمید.معمار

        حمید.معمار

        31 خرداد 1394 ساعت 19:48 |
        وقتی دو نفر دارند باهم کاملا متمدنانه صحبت میکنند ادم خودشو نمیندازه وسط با این لحن صحبت کنه

        من برای شما ویدیو Ornatrix رو قرار دارم اما 1% هم نفهمیدی ، همه گرفتند قضیه چیه ، اما شما نه !

        پس نتیجه صحبت با انسان های با میزان حماقت شما چیزی جز کشتن وقت نیست ...

        خدافظ ... ;)
      • حمید رضا طرقی

        حمید رضا طرقی

        31 خرداد 1394 ساعت 20:09 |
        سلام خیلی ممنون آقای رضایی مطلب جالبی بود
        دوست عزیز آقای " حمیدرضا آقاجانی " واقعا هر وقت مطلبی رو میام اینجا می خونم چیزی جز کل کل و ادعا و سخنرانی از شما چیز دیگه نمی بینم ! کمی آرام تر رفتار کنید .. من نه کسی هستم نه چیزی یاد دارم و نه ادعایی فقط به عنوان یک بازدید کننده ی عادی نظر دادم ، اینو گفتم که باز روی ما ترش نکنی !
      • علی

        علی

        31 خرداد 1394 ساعت 20:15 |
        مشکل شما میدونید چی هست قبلنا به افرادی که سواد نداشتند گیر میدادین بهد افراد رو به تمسخر گرفتین دیدن جواب گو نیست به دروغ تو سایتها مطرح کردین کهمن رفیقام هکر همون سایت مطرح و برام اختصاصی وری ۳.۲ دادند ببعد حال به کارتون به جای رسیده کلام قران رو در جای بی مورد و بی اساس به عنوان خود شرینی مطرح میکنید حال خود رو متمدن مطرح میکنید
        جسارتا کاربر قدیمی تجدید در اخلاق بسیار خوبه این سایت برای جدال نیست
        اقای که کرونا کار کردند و کوچ کردند حال اشتباه .. بلد هستند یا نیستند. ....شما اکثرا فکر میکنید که با حرف زدن مچ طرفو رو میکنید در کل کلام شما جبه گیری است همون طور که با علم نداشتونو بارها زیر مطالب بنده کامنت گزاشتین و سر از پا دراز تر رفتین بهتره از این سایت به عنوان جبه گیری استفاده نکنید اینجا قرار نیسخ دانش همه در یک‌سطح باشه که شما مدام به همه افراد گیر میدین به عنوان مصرف کننده سایت تنها کسی که مورد اخلاقی در این سایت داره شما هستین نه کس دیگه ای اگر فکر میکنید تمامی افراد این سایت مشکل دارند این سایت رو رها کنید یا تجدید نظر در مورد اخلاقتون کننید نه بنده اون کسی هستم که شما اشتباه گرفتین نه افراد این سایت همه در یک سطح هستند که شما بخواین مچ بگرین دس هم از حرفهای که بیشتر به خود شما مربوط تا بنده دس بکشید بنده هر بار در اکثر مطالب بجز اینکه به شما گفتم تجدید در اخلاقتون چیزی بر عکس رو همیشه دیدم کینه ورزی امیدوارم در مطالب شاهد این نباشم که شما مجدد به هر کسی گیر بدین
      • عرشیا

        عرشیا

        31 خرداد 1394 ساعت 21:17 |
        رفقا من اصن کاری با صحبت های شما ندارم و اصن میگم 100% حمید مقصر !!!!!
        اما ، یه نکته :
        برید 3000 هزار و خورده ای پست ایشونو بخونید ! چند نایی رو شانسی بخونید ! ببینید چقد به سوالات دیگران جواب داده ! ببینید چه قد مشکل برطرف کرده ! شما هم این کارارو کردید ؟؟؟ خدایی کردید ؟؟؟
        التماستون میکنم این صنعت رو به نابودی نکشید ! هربار که چنین رفتاری با افراد حرفه ای میکنید یک قدم اونارو به انزوا نزدیک میکنید !! کاری میکنید یهو طرف میگه به جهنم بابا بزار هرطور که راحتن باشن . و اونوقت نه مطمعن باشید که ما ضرر میکنیم !!!
        رفقا عاجزانه خواهش میکنم از روی احساس و عصبانیت جواب منو ندید ! کاری که گفتمو بکنید .
        شما گفتید این آقا کاری جز کل کل های بیمورد و ادعاهای دروغین نکرده ! خب باشه قبول برید پستاشو بخونید . بخونید و کمی فکر کنید .
        باور کنید این حرفم از سر رفاقت یا طرفداری نیست ، نبود اینچنین افرادی به نفع هیچکس نیست ! به کل نتیجه فکر کنید نه یک شخص !
      • محمد ذاکری

        محمد ذاکری

        02 تیر 1394 ساعت 16:29 |
        متاسفانه خیلی قصد نداشتم چیزی بیان کنم اما واقعا اینقدر برخوردهای گسترده علیه حمید دیدم که عموما توسط افرادی مشخص و شناخته شده صورت گرفت که واقعا من مجبور کرد چند خطی بنویسم!!!

        من بطور 100 درصد با حرفهای حمید در زمینه ویری موافقم و اگر دوستانی اشاره به سرعت کرنا نسبت به کیفیت میکنند این بسته به تخصص و شناخت شما نسبت به موتور هست و عیب را گردن موتوری مثل ویری نندازید!!! کرنا موتور دوست داشتنی هست ولی ویری به جرئت میتونم بگم یکی از کاملترین و بهترین ها!!! حکایت ویری و کرنا مثل قیاس نیروی جوانی و تجربه میمونه!!!
        و جناب علی شما که همه به باد انتقاد و در جاهایی تهمت میکشید به حمید میگید که اول برادریش ثابت کنه!!! حالا شما مگه خودتون برادریتون ثابت کردید؟
        بفرض هیچ کس اینجا کاری نکرده باشه اما شما چکار کردی که همه جا هستی و براحتی هر حرفی دوست داری میزنی؟
        شاید من هم اگر جای حمید بودم و برخورد آدم هایی مثل شما میدیدم کلا از کار کردن پشیمون میشدم و کاملا به حمید حق میدم که شاید دوست نداشته باشه ماحصل تلاش و کوشش در اختیار دوستانی مثل خیلی ها قرار نده!!!
    • احمد شعیبی

      احمد شعیبی

      31 خرداد 1394 ساعت 13:21 |
      آقا بابک با دهن روزه این چه حرفیه میزنی؟ نعوذوبلاه :) داری کرونارو با وی ری مقایسه میکنی؟ وای بر ناآگاهان. :)
      شما اگر وی ری کار بودید، ولش نمیکردید. همچنین اگر کرونا کار باشید ولش نمیکنید. ولی چه افسوس انسانها مدام در پی هوای نفس اند!
      حتما 2 هفته دیگه یه موتور رندر دیگه ای بیاد میگید وای وای پیف پیف کرونا چیبود.
      شوخی کردم به دل نگیر بابک جان. درسته که کرونا خوبه ولی قبول کن وی ری یه چیز دیگست!
    • حمید.معمار

      حمید.معمار

      31 خرداد 1394 ساعت 20:24 |
      جناب حمید رضا طرقی کاش کمی از افرادی که با همن شروع به کل کل میکردند اطلاع داشتید .

      من ادعا هستم ؟!
      من که هروقت به هرکی گفتم بیا ثابت کن به پای عمل نرسیده جا زده !!!


      هنوزم میگم ، من باشه ادعا ،شما تو عمل ثابت کنید .


      برای تک تک حرف هام مدرک و سند دارم ، پس لطفا طرفتون رو بیشتر بشناسید . :)
      تشکر از درکتون
      • time

        time

        31 خرداد 1394 ساعت 20:58 |
        واقعن برام خیلی حجیبه که دیگران به اطلاعات کسی حسودی کنند !!! یا به اطلاعات غلط و بی منط خود یا دیگران پشت ببندند!!!!!خیلی برام عجیبه حمیدی که انقد زحمت می کشه هم در تالار و هم در اینجا کسانی که به نظر من حتی بلد نیستن مکس رو باز هم کنند اینطوری در موردش حرف می زنند!!! جای تاسف داره و جای تفکر که در این زمینه چه طوری افرادی مثل شما راه پیدا کردند !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
        واقعن اگه شما راستگو هستید و حمید دروغگو ثابت کنید!! ولی من که برای خودم نیازی به اثبات نمی بینم حمید اصلن ادعا نداره و هر چی هم که می گه عمل هست !!! برید تو تالار ببینید !! ولی شما چی !!! می دونم پر از پوچ هستید!!!!
  • حمید.معمار

    حمید.معمار

    31 خرداد 1394 ساعت 12:25 |
    ای مردم ! ایا هنوز ایمان نیاورده اید ؟! ایا این نشانه ها کافی نیست ؟!

    وای بر شما که دیر به خود می ایید :))

    خیلی عالی بود ....
    • mojtaba pajuhan

      mojtaba pajuhan

      31 خرداد 1394 ساعت 13:58 |
      لطفا به متون قرآنی احترام بگذارید و استفاده نا مربوط نکنید.
      • حمید.معمار

        حمید.معمار

        31 خرداد 1394 ساعت 15:34 |
        چشم !
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      03 تیر 1394 ساعت 23:49 |
      درود حمید جان
      ایمان نمیارن دیگه :) مثل اینکه هنوز نشانه ها کافی نبوده :)

      میدونی حمید توی این عرصه رقابت بین موتورهای رندرینگ V-Ray خیلی خوب تونسته همچنان خودش رو متمایز و برتر از بقیه پیش ببره. خب توی این چند سال اخیر خیلی انجین ها دیگه ای هم بودن که نتونستن رقابت کنن و الان دیگه تقریبا از دور خارج شدن. (مثل فاینال رندر و ...)

      حمید ویری حالا حالاها V-Ray باقی میمونه :)
  • Mahyat

    Mahyat

    31 خرداد 1394 ساعت 13:04 |
    سلام.هنوز این نسخه کرک نشده!؟؟
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      03 تیر 1394 ساعت 23:49 |
      سلام
      خیر. هنوز کرک نشده
  • وحید

    وحید

    31 خرداد 1394 ساعت 13:47 |
    من ک هنوز با ویری ریل تایم مشکل دارم.
    رو حالت کوردا میپره بیرون
    رو سی پی یو خوبه
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      03 تیر 1394 ساعت 23:50 |
      خب سوالتون رو در تالار گفتگو مطرح کنید
      البته حدس من اینه که مشکل باید از کرک باشه.
      ولی به هرحال پیشنهاد میکنم سوالتون رو در تالار پیگیری کنید
  • علی میرنعمتی

    علی میرنعمتی

    31 خرداد 1394 ساعت 14:10 |
    چند روز پیش که برای رویداد vray رفته بودم توی یخ تیکه از رویداد vray 3 رو با vray 3.2 مقایسه میکرد که کلی فرق داشت . حالا این که 1.7 هستش . Vray داره تبدیل میشه به یه غول . همزمان با اضافه شدن امکانات جدید به شدت داره روی هسته موتور کار میشه و توی هر ورژن بهینه تر و پر سرعت تر میشه . باور کنید من آینده خیلی روشنی رو برای این موتور متصورم .
    • حمید.معمار

      حمید.معمار

      31 خرداد 1394 ساعت 15:37 |
      علی جان خوشبحالت تونستی بری :((

      امروز یک چیزی توی فروم قرار میدم حتمی ببین .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      04 تیر 1394 ساعت 00:03 |
      سلام علی جان
      بله جالبه که کمپانی Chaos Group برای معرفی نسخه های جدید انجینش برنامه های ویژه ای رو ترتیب میده. تا اونجایی که منم شنیدم این اتفاق اخیر در تهران هم در نوع خودش خیلی خوب و جالب بوده. به هرحال امیدوارم که پای کمپانی های بزرگ در این عرصه به ایران باز بشه تا امیدی برای آینده بوجود بیاد.

      علی جان همین الان هم V-Ray در اوج هست و قطعا اگه اتفاق خاص و غیر منتظره ای نیوفته وی ری در آینده هم همچنان خوش خواهد درخشید.
  • عرشیا

    عرشیا

    31 خرداد 1394 ساعت 17:25 |
    درود .
    مرسی مصطفی عزیز :) . خسته نباشی :) .
    Vray هم که دیگه عشقه دیگه گرچه خنده داره ولی من امیدوارم روزی سخت افزارشو داشته باشم که بتونم باهاش انیمیشن بسازم :) .
    ممنونم رفیق موفق باشی :) .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      04 تیر 1394 ساعت 00:09 |
      درود عرشیا جان. لطف داری عزیز

      بله خب ساخت یک انیمیشن با این انجین هم خودش یک آرزوست. البته جدای از سخت افزار ساخت یک انیمیشن امید میخواد، اشتیاق میخواد، انرژی میخواد، ذهن آزاد و بدون استرس میخواد، دل خوش میخواد و خیلی از مواردی که این روزها خیلی کم پیدا میشه ولی خب این V-Ray و سخت افزارش هم میشه یه بخشی از همین Requirements ها :)

      ممنون از حضور گرم و همیشگیت
  • time

    time

    31 خرداد 1394 ساعت 17:35 |
    خسته باشی مصطفی جان
    ویدیو جالبی بود من که کیف کردم باهاش .
    دست حمیدم درد نکنه که نمی زاره هیچ کسی نظری غیر تخصصی و نا منطقی بده !!!!ایول حمید.
    • alib

      alib

      01 تیر 1394 ساعت 15:01 |
      دوست عزیز بعضی نظرها غیر تخصصی نیست فقط از زبان شخص دیگری هست .
      برای مثال یکی از دوستان من ,چندین ساله با ویری کار میکنه(یا میشه گفت میکرد) هم تک فریم هم انیمیشن
      وقتی کرونا کرک شد کاملا ویری رو کنار گذاشت
      ایشون کرونا رو تست کردن (هم تک فریم هم انیمیشن) با اینکه کرونا ایراداتی داشت باز کرونا رو به ویری ترجیح داد.
      ولی این به خوده شخص بستگی داره که از کدوم یکی از اینا استفاده کنه
      همه اینها برداشت شخصیه .خیلی سادس شما اگه با ویری کار کرده باشین خیلی راحتم میتونین با کرونا کار کنید مقایسه کنید مدت زمانی که روی پروژه میزارید تا برای رندر آماده بشه .کیفیت خروجی نسبت به زمانی که شما گذاشتین.

      .......................................................
      در مورد آقای حمیدرضا آقاجانی میتونم بگم :
      خیلی وقت پیش در مورد یکی از شرکت های بزرگ خوندم که کارکنانش گفته بودن ما همکاری با اطلاعات متوسط, ولی کم ادعا رو به یک نفر با اطلاعات بالا(که البته هم معلوم نیست همینطور باشه)و پر ادعا ترجیح میدیم.
      • time

        time

        01 تیر 1394 ساعت 20:36 |
        هر جور راحتی و از دنیا لذت می بری به دنیا نگا کن!!!!!! من حوصله ی بحث های بچگانه ای که بعضی ها در بیشتر مطالب به راه می ندازن رو ندارم !!!این رو می دنم که خیلی بی هنرن!!!
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      04 تیر 1394 ساعت 00:11 |
      درود بر امیر عزیز، همراه قدیمی و همیشگی سایت
      خوبی شما ؟ چند وقته خیلی کم پیدا شدی ؟

      امیر جان امیدوارم هرجایی که هستی موفق و پیروز باشی
  • فرهاد

    فرهاد

    31 خرداد 1394 ساعت 22:02 |
    سلام مصطفی جان ممنونم عالی بود
    الان ویری 3.2 امده بیرون ؟
    مشگل من با ویری 3 فقط ایجاد نویزش هست
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      04 تیر 1394 ساعت 00:23 |
      سلام فرهاد جان
      بله الان این نسخه از طرف Chaos Group منتشر شده.
      ولی اگه منظورتون نسخه کرک شده هست که باید بگم خیر، هنوز کرک نشده
  • محمد جواد کسایی

    محمد جواد کسایی

    01 تیر 1394 ساعت 17:46 |
    مطلب بسیار عالی بود
    خسته نباشید و همیشه موفق باشید
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      04 تیر 1394 ساعت 00:23 |
      درود محمد جان
      ممنون از حضور گرمت. لطف داری عزیز
  • medi

    medi

    02 تیر 1394 ساعت 11:24 |
    این بحثهای خنده دار چیه؟ هرکسی یه چیزو دوست داره دیگه! مگه داعشید که اگه کسی خواست تفکر خودشو داشته باشه ترتیبشو بدید. تو وی ری دوست داری یکی دیگه کرونا یکی دیگه رندر GPU؟! بیخیال ، شما خیلی متمدن هستید از علم خودتون به دیگران بدید. من تاسف میخورم بحال دوستانی که تفکر داعشی دارن.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      04 تیر 1394 ساعت 00:24 |
      ممنون که دیدگاهتون رو نوشتید
      امیدوارم که همیشه موفق باشید
  • حمید شاهیوند

    حمید شاهیوند

    02 تیر 1394 ساعت 20:48 |
    دم شما گرم ...
    انصافا نسبت به سایت های مشابه خیلی بهتر کار می کنید. عالیه
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      04 تیر 1394 ساعت 00:26 |
      ممنون از لطف شما حمید جان
      تمام تلاشمون رو میکنیم تا شاید بتونیم محبت های شما دوستان رو جبران کنیم.
  • علی 110

    علی 110

    03 تیر 1394 ساعت 15:40 |
    سلام
    نماز و روزه ها قبول
    خداقوت

    با توجه به این فیلم ، یعنی اگه من V-ray نسخه 3.2 رو نصب کنم ، سرعت رندرم نسبت به الآن که نسخه قدیمی اون رو دارم ؛ بیشتر می شه ؟

    پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکرم
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      04 تیر 1394 ساعت 00:31 |
      درود علی جان

      خب ببینید این موضوع افزایش سرعت رندر بستگی داره. بله بصورت کلی V-Ray 3 نسبت به نسخه های پیشین (1.5 و 2.4) افزایش سرعت خیلی خوبی رو داشته. ولی این تصور که اگه الان V-Ray 3 رو نصب کنم با یک سرعت چندین برابری مواجه میشیم، کاملا غلطه. فراموش نکنید که توی رندر خیلی از عوامل میتونن در سرعت تاثیرات بسزایی رو بگذارن. با تغییر میزان یک هزارم درصدی در یک پارامتر شاید تغییر سرعت چندین برابری بوجود بیاد.

      پس پیش از اینکه بفکر نسخه 3 باشید، پیشنهاد میکنم ابتدا یادگیری و این انجین رو از پایه و بصورت اصولی شروع کنید تا با تمامی بخش ها و عملکرد هریک بخوبی آشنا بشید.

      امیدوارم که موفق و پیروز باشید

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

ممنون و متشکر. البته بنده تا اونجا که امکان داشت سعی کردم خیلی واضح همه چی رو...

احسان شمسی احسان شمسی 07. اردیبهشت, 1396 |

مرسی سعید جان. دقیقا. همین که بشه تا اونجا که امکان داره کار رو توی یک نرم افزار به دست آورد خیلی به روند پروژه کمک میکنه.
موفق باشی

احسان شمسی احسان شمسی 07. اردیبهشت, 1396 |

سپاسگزارم. موفق باشید

احسان شمسی احسان شمسی 07. اردیبهشت, 1396 |

تشکر از جناب سلطانی عزیز. موفق باشید

احسان شمسی احسان شمسی 07. اردیبهشت, 1396 |