تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

استفاده از شهر سازی در بازی سازی و تمام 3D ها با CityEngine
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: استفاده از شهر سازی در بازی سازی و تمام 3D ها با CityEngine

پاسخ: استفاده از شهر سازی در بازی سازی و تمام 3D ها با CityEngine 4 ماه, 3 هفته پیش #128816

  • aj1176
  • آنلاین
  • كاربر حرفه ای
  • ارسال: 1965
  • دریافت تشكر: 2383
  • 
|µ$@® نوشته:
سلام خسته نباشید

من به تازگی CityEngine رو نصب کردم و میخوام برای بازی سازی ازش استفاده کنم ولی مشکلی که دارم اینه که وقتی با فرمت FBX اکسپورت میکنم و به مایا وارد میکنم هیچ کدوم از تکسچر ها توی مایا نمایش داده نمیشن. البته هنوز توی یونیتی تست نکردم. البته من یه کاربر آماتورم، ممنون میشم درباره وارد کردن تکسچر از CityEngine به نرم افزار های دیگه رو توضیح بدین


سلام دوست عزیز

من با مایا کار نمیکنم ولی خروجی سیتی انجین رو توی مکس - سینما فوردی - یونیتی - لومیون , و.... بردم هیچ مشکلی نداشتم
شما 2 فرمت در خروجی بگیرین یکی کلادا DAE و یکی هم FBX ببرین توی مکس ببینین مشکلی ندارین , اگر مشکل نبود از مکس به مایا خروجی بگیرین
تکسچرها در سیتی انجین توی همون پوشه فایل اصلی FBX ذخیره میشه
نقش کردم رخ زیبای تو در خانه دل
خانه ویران شدو آن نقش به دیوار بماند
كاربران زیر تشكر كردند: |µ$@®

پاسخ: استفاده از شهر سازی در بازی سازی و تمام 3D ها با CityEngine 4 ماه, 3 هفته پیش #128827

  • maziyaryousefi
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 46
  • دریافت تشكر: 49
سلام ممکن هست که تنظیمات مربوط به uv را درست تنظیم نکرده باشید - می تونید مدل تون را بفرستید برای بنده تا براتون خروجی بگیرم که ان شالله حلش کنیم - آدرس ایمیل : آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
و یک راه کار دیگه در رابطه با درست شده تکسچرها این هستش که کلیه تکسچرها که در پوشه assest قرار داره را به پوشه model که در واقع مدل fbx تون را خروجی گرفتید کپی کنید تا تکسچرها را نرم افزار مایا بتونه بخونه.
t.me/CityEngineer
کانال آموزش سیتی انجین
آخرین ویرایش: 4 ماه, 3 هفته پیش ارسال توسط maziyaryousefi.
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, |µ$@®

پاسخ: استفاده از شهر سازی در بازی سازی و تمام 3D ها با CityEngine 4 ماه, 3 هفته پیش #128841

  • FST
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 94
  • دریافت تشكر: 110
سلام خسته نباشید
من اموزش خوب نتونستم پیدا کنم برای اینکه بخواهیم شهر دلخواه بسازیم چطوریه روند کلی کار؟
کسی خوشبختی رو به تو کادو نمیده بجنگ واسه چیزی که میخوای

پاسخ: استفاده از شهر سازی در بازی سازی و تمام 3D ها با CityEngine 4 ماه, 3 هفته پیش #128843

  • maziyaryousefi
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 46
  • دریافت تشكر: 49
سلام
ببینید انجام مدلسازی سه بعدی در نرم افزار سیتی انجین بصورت رویه ایی یا procedural می باشد و شما از طریق کد نویسی به زبان CGA می تونید مدل های سه بعدی خودتون را در بحث طراحی شهرها و یا شبیه سازی هر محیطی انجام بدید لذا یادگیری زبان CGA جهت کار با این نرم افزار از ضروریات می باشد - و یادگیریش هم زیاد سخت نیست ولی اگر بخواهید بصورت حرفه ایی با این برنامه کار کنید باید زمان برای یادگیریش بگذارید - در رابطه با طراحی شهر دلخواهتون مثلا بخواهید از شهرهای ایران مدلسازی کنید می تونید داده های GIS شهر مربوطه را داشته باشید که اطلاعات توصیفی ساختمان ها را داشته باشه مثل تعداد طبقات ، نوع نما ، و مواردی از این قبیل هر چقدر اطلاعاتون بیشتر باشه مدل نهایی تون از شهر بهتر خواهد بود یعنی با توجه به سطح مدلسازی LOD0,LOD1,LOD2,LOD3,LOD4 مدل تون می تونه به واقعیت نزدیک باشه البته با یک نقشه از شهر هم میشه شهر را طراحی کرد منتها براساس اطلاعات فرضی خودتون همچنین در رابطه با تکسچر نمای ساختمان ها می تونید تکسچر خیایان های اصلی را تهیه کنید که کاملا شبیه به واقعیت باشه و برای سایر ساختمان ها بصورت رندومی از تکسچر های مختلف استفاده کنی البته در سیتی انجین دست شما باز هست و می تونید هر لحظه مدلتون رو تغییر بدید به حالت های مختلف .در رابطه با بحت آموزش فارسی نرم افزار سیتی انجین بنده یک پکیج اموزشی 12 ساعته در این مورد تهیه کردم که از این طریق نحوه استفاده از این نرم افزار و نحوه کدنویسی و همچنین پروژه نحوه تولید یک شهر براساس داده های GIS اموزش داده شده است
t.me/CityEngineer
کانال آموزش سیتی انجین
كاربران زیر تشكر كردند: |µ$@®

پاسخ: استفاده از شهر سازی در بازی سازی و تمام 3D ها با CityEngine 4 ماه, 3 هفته پیش #128847

  • |µ$@®
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 15
  • دریافت تشكر: 3
سلام
ممنون از دوستان به خاطر پاسخگویی
تونستم توی مایا مشکل رو حل کنم؛ از منوی texturing گزینه 3D Paint Tool رو زدم و تکسچر ها پدیدار شدن. ولی حالا مشکلم توی یونیتی هست، همون فایلی که وارد مایا کرده بودم رو وارد یونیتی کردم ولی هرچی گشتم گزینه‌ای رو پیدا نکردم که تکسچر ها رو فعال کنم؛ ممنون میشم راهنمایی کنین
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176

پاسخ: استفاده از شهر سازی در بازی سازی و تمام 3D ها با CityEngine 4 ماه, 3 هفته پیش #128849

  • aj1176
  • آنلاین
  • كاربر حرفه ای
  • ارسال: 1965
  • دریافت تشكر: 2383
|µ$@® نوشته:
سلام
ممنون از دوستان به خاطر پاسخگویی
تونستم توی مایا مشکل رو حل کنم؛ از منوی texturing گزینه 3D Paint Tool رو زدم و تکسچر ها پدیدار شدن. ولی حالا مشکلم توی یونیتی هست، همون فایلی که وارد مایا کرده بودم رو وارد یونیتی کردم ولی هرچی گشتم گزینه‌ای رو پیدا نکردم که تکسچر ها رو فعال کنم؛ ممنون میشم راهنمایی کنین


سلام
اگر از مایا فقط برای خروجی و مدل سازی برای یونیتی استفاده میکنی , پیشنهاد میدم از مایا LT با خروجی مخصوص یونیتی توی این ورژن کار کنی
یه مورد مهم در اینپوت کردن مدل به یونیتی از هر انجین 3d, زدن تیک متریال در معرفی یونیتی هست
با فعال کردن مدل , در اینسپکتور تیک اینپوت متریال رو میزنی , خود مدل شروع به شناخت تکسچرها و ساخت متریال میکنه
نقش کردم رخ زیبای تو در خانه دل
خانه ویران شدو آن نقش به دیوار بماند
كاربران زیر تشكر كردند: |µ$@®
  • صفحه:
  • 1
  • 2
زمان ایجاد صفحه: 0.21 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو