تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

راهنمایی برای ساخت مدل های بازی
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1

موضوع: راهنمایی برای ساخت مدل های بازی

راهنمایی برای ساخت مدل های بازی 3 هفته, 1 روز پیش #140920

  • Night Sky
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 107
  • دریافت تشكر: 61
  • 
سلام بچه ها، قصد ساخت اولین بازی 3 بعدی مو دارم و از طرفی هم چیز زیادی در مورد مدل ها و بهینه بودن و...نمیدونم فقط یه مدل سازی خیلی مبتدیانه در مایا رو یاد گرفتم و میخوام بازی به سبک ماجرایی در راهروهای پیچ در پیچ بسازم!

سوال هایی که دارم اینه که اول مدل رو کامل بسازم بعد متریال و تکسچر بدم؟ بعد چطور اون تکسچر دیوار رو روی همه قسمت هایی که از مدل یه طرف دیوار مثلا به سمت راسته یه طرف به سمت چپ چطور برابر کنم همه یکدست کاشی کاری بشه؟

عکس پایینی که میبینید من فعلا فقط یه مکعب ساده رو فقط با دستور extrude و edge دیوارها رو به هر سمتی کشیدم تا یه مرحله درست بشه
حالا اون قسمت های بیرونی چه face ها و edge های اضافه رو برای بهینه نیازه پاک کنم یا این مدل بهینه هستش برای موبایل
البته اگه از روی تصویر فهمیده میشه
s6.picofile.com/file/4385280742/mymodel.PNG

همچنین نقشه بازیمو میتونم بزرگ تر کنم و مشکلی نیست از لحاظ سایز مدل یا مهم همون چند ظلعی ها هست فقط و اندازه مهم نیست؟
در اخر هم هنگام خروجی همه مدل رو مخلوط کنم با هم یا مهم نیست کامباین بشه ؟ به طور کلی که مدلم وصله به هم فقط قسمت درها جدا جدا هست.
با تشکر.
آخرین ویرایش: 2 هفته پیش ارسال توسط Night Sky.

پاسخ: راهنمایی برای ساخت مدل های بازی 3 هفته, 1 روز پیش #140921

  • alihaghshenas
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • دوستی ، همکاری ، موفقیت
  • ارسال: 22
  • دریافت تشكر: 40
سلام
مدل رو اول باید کامل بسازید
چیزی که میخوای توی مایا بهش میگن unwrapping ، آموزش زیر رو ببین کمک میکنه
www.youtube.com/watch?v=cy1vqLw-agk

هرچیزی که توی دید کاربر نیست رو پاک کن(پولیگان های زیری ، پولیگان های بالا و... )
برای سایز هم اول اینکه سعی کن سایزت رو طبق دنیای واقعی بگیری ، یعنی دیوار هارو 2.8 بگیری و در رو مثلا 2 متر بگیری و ...
برای لایت مپ هم خیلی زمان رو کم میکنه ، اسکیل کردن آبجکت ها زمان لایت مپ رو بالا میبره تو یونیتی
بعد هم برای بهینه بودن سعی کن محیط هارو جدا جدا بسازی ، مثلا یه راه اینه که هر اتاق یا بخش رو جدا توی یه مرحله قرار بدی و وقتی که کاربر میخواد از اتاق یک بره به دو به جای اینکه مستقیم بره مرحله عوض شه و وارد اتاق شه ، کاربر ادامه بازی رو میده ولی در اصل جدا جداست
اگر دیتیل و کد زیادی هم توی یک مرحله نداری میتونی چند اتاق رو به هم متصل کنی

یه نکته خیلی مهم هم اینه که اصلا توی مایا دیزاین رو انجام نده، آبجکت به آبجکت خروجی بگیر بفرست توی یونیتی اونجا دیزاین کن
خیلی راحت تری
تا حد امکان هم سعی کن مدل هاتو modular بسازی مثل عکس زیر
i.pinimg.com/originals/cc/29/44/cc294476...e99ff91d9e99cb62.jpg

من قبلا یه لیست آماده کرده بودم برای یه نفر که میخواست از صفر تا صد مایا رو یاد بگیره
چنتا آموزشه میفرستم دوست داشتی به ترتیب نگاه کن
آموزش های کاربردی و به درد بوخور

bit.ly/2Ut7pM1
bit.ly/38eeAM4
bit.ly/382Sufx
bit.ly/2GWwUgK
bit.ly/2vbcJJj
آخرین ویرایش: 3 هفته, 1 روز پیش ارسال توسط alihaghshenas.
كاربران زیر تشكر كردند: Night Sky, +unity+

پاسخ: راهنمایی برای ساخت مدل های بازی 3 هفته, 1 روز پیش #140922

  • Night Sky
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 107
  • دریافت تشكر: 61
خیلی ممنون از این نکات مخصوصا modular ایده ی خوبیه که تیکه تیکه بسازیم و خروجی بگیریم و توی انجین طراحی مراحل انجام بدیم
البته الان خوبه متریالی ندادم به مدل و دیزاینش هم که تو همون مایا ساختم رفت دیگه حوصله دوباره طراحی مرحله نیست :/
فعلا چیزی که مهمه خیلی همون تکسچرینگ یا Unwrapping که باید اموزش هارو ببینم تا سر در بیارم.

فقط سوالی که پیش اومده حالا مثلا تیکه تیکه کنیم مدل های کوچیک رو و ببریم تو یونیتی و اونجا پریفب کنیم و بخوایم یه مرحله بسازیم اونوقت تعداد زیاد مدل کوچیک با یک مدل بزرگ فرق داره توی پرفورمنس؟ چون به نظر یه مدل بزرگ بهتره تا تعداد زیاد مدل کوچیک کنار هم بچینیم...
همچنین مدل من فک کنم با سانتیمتر ساختم اندازشو چون تو یونیتی که میبرم خیلی کوچیکه و اسکیل میکنم تا بزرگ بشه!

اینکه میگه مرحله ای بسازم بازی رو هم درسته اما الان قصدم اینه که توی یه سین باشه تمام بازی ، همچنین از این بازیها زیاد دیدم برای اندروید با همون مدل های راهرو های بزرگ اما تنها در یک مرحله.
برای لیست اموزش ها هم ممنون.

پاسخ: راهنمایی برای ساخت مدل های بازی 3 هفته, 1 روز پیش #140923

  • Jinjer
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 32
  • دریافت تشكر: 44
Night Sky نوشته:
خیلی ممنون از این نکات مخصوصا modular ایده ی خوبیه که تیکه تیکه بسازیم و خروجی بگیریم و توی انجین طراحی مراحل انجام بدیم
البته الان خوبه متریالی ندادم به مدل و دیزاینش هم که تو همون مایا ساختم رفت دیگه حوصله دوباره طراحی مرحله نیست :/
فعلا چیزی که مهمه خیلی همون تکسچرینگ یا Unwrapping که باید اموزش هارو ببینم تا سر در بیارم.

فقط سوالی که پیش اومده حالا مثلا تیکه تیکه کنیم مدل های کوچیک رو و ببریم تو یونیتی و اونجا پریفب کنیم و بخوایم یه مرحله بسازیم اونوقت تعداد زیاد مدل کوچیک با یک مدل بزرگ فرق داره توی پرفورمنس؟ چون به نظر یه مدل بزرگ بهتره تا تعداد زیاد مدل کوچیک کنار هم بچینیم...
همچنین مدل من فک کنم با سانتیمتر ساختم اندازشو چون تو یونیتی که میبرم خیلی کوچیکه و اسکیل میکنم تا بزرگ بشه!

اینکه میگه مرحله ای بسازم بازی رو هم درسته اما الان قصدم اینه که توی یه سین باشه تمام بازی ، همچنین از این بازیها زیاد دیدم برای اندروید با همون مدل های راهرو های بزرگ اما تنها در یک مرحله.
برای لیست اموزش ها هم ممنون.

از یونیتی 2019.3 استفاده کن و Universal Render Pipeline، خودش بهینه سازی های لازم رو انجام میده، مثلا تمام آبجکت هایی که از یه Shader استفاده کنن رو با یه دونه Drawcall میکشه و performance هیچ فرقی با یه تیکه در آوردن کل مرحله نداره. و حتما تمام آبجکت هایی که میدونی حرکت ندارن مثل دیوار Static کن.

در مورد کار با سانتی متر، شما هم میتونی توی مایا سانتی متر کار کنی و بعد توی یونیتی گزینه Scale Factor داخل تنظیمات خود مدل، رو روی 100 بذاری، بنابراین هر سانتی متر توی مایا میشه همون 1 واحد که متر هست توی یونیتی. نیازی به scale نداره.
هم اگر توی مایا متر کار کردی، یعنی مثلا دیوار هات 300 سانتی متر هست، scale factor رو توی یونیتی بذار روی 0.01 که بازم نیازی به scale نداشته باشی.
آخرین ویرایش: 3 هفته, 1 روز پیش ارسال توسط Jinjer.
كاربران زیر تشكر كردند: Night Sky
  • صفحه:
  • 1
زمان ایجاد صفحه: 0.24 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو